Upphandlingen Stockholm City+Lidingö

Startat av HobAnton, 12 november 2013, 09:48:56 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Delfinen76

Jag tror att linje 40 är en linje som kan försvinna. Linje 49 linje 43 ligger risigt till!
Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

P.Ek

Citat från: krister.ekberg skrivet 16 januari 2014, 13:17:45 PM
Jag tror att linje 40 är en linje som kan försvinna. Linje 49 linje 43 ligger risigt till!

Ja, enligt din länk tidigare i tråden verkar det som linje 40 blir ersatt på sträckan Fridhemsplan-Stora Lappkärrsberget. Frågan är vad som händer med den högt belastade sträckan (åtminstone i rusning) Reimersholme-Fridhemsplan.

Cero

Citat från: Andreas91 skrivet 15 januari 2014, 17:48:29 PM
Jag skulle verkligen uppskatta om du kunde försöka formulera ihop ett svar på den fråga jag nu ger dig: Vad föreslår du att vi, som gärna ser att ex. 4:an (kan även tänka mig andra mycket populära linjer i innerstan och förorterna) görs om från busslinje till spårväg, skall göra åt att ett "riktigt" politiskt beslut (jag har åtminstone inte hört något om det) aldrig tas om ev. omvandling? Skall vi ta saker och ting i egna händer o bygga spårvägen själva?

Det jag tror är en stor del av problemet är följande: i perioder tenderas det att snackas något infernaliskt från politiker, men det tar allt som oftast lång tid innan något sker - det vill säga om det ens sker. Jag tror tyvärr följande: Sker inget från politikerna, så är det liten chans att spårvägen byggs ut. Vi resenärer kan tycka och tänka vad vi vill om behov av spårvägar osv - det spelar tyvärr inte så stor roll, då slutgiltiga beslutet senare tas hos politikerna. En del politikers väg med en massa "promises, promises" om "guld och gröna skogar" tär till slut på förhoppningarna (jag är en av de som drabbats!) (och nej - i mitt fall kvittar det ifall det rör sig om borgerligt eller röd-grönt styre. För mig är det nämligen helt ointressant)

Tyvärr är problemet att oavsett politisk färg, kön, ursprung och ålder är politiker endast intresserade av vad du och jag och alla andra i det här landet tycker en dag i september vart fjärde år. Och då är det inte intresserade av vad vi egentligen tycker utan bara att vi ska tycka att vi ska rösta på deras eget parti. I övrigt är vi inte särskilt intressanta. Inte mycket till demokrati alltså.

Delfinen76

Ja streckan Fridhemsplan - odenplan via Kungsholms Torg ersätts av nya linje 41 som kommer gå från Lindhagen-stadshagen- Fridhemsplan- Kungsholms Torg- sabbatsbergs sjukhus- odenplan- Rudammen
Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

Delfinen76

Streckan Odenplan- Stora Lappkärrsberget övertas av Stomlinje 2 som kommer få en ny sträcka
Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

Delfinen76

Stomlinje 2 kommer få ändrad körväg! Sofia- Medborgarplatsen- Tegelbacken- Vasagatan- Norra Bantorget Sabbatsbers Sjukhus Odenplan- Roslagstull- Unniversitetet- Stora Lappkärrsberget!
Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

Delfinen76

Linje 3 får ändrad körväg från Södersjukhuset- Skanstull Renskenasgata- Medborgarplatsen- Tegelbacken- Sergels Torg- Stureplan- Birgerjalsgatan- Jarlaplan- odenplan- Norrtull- Karolinska Sjukhuset. Streckan stureplan till Norrtull så ersätter linjen linje 2!
Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

Delfinen76

Ny stomlije: linje 5 som ska gå från Moa Mårtenssons Torg i Lindhagen via Lindhagensgatan- Fridhemsplan- Sankt Eriksplan-  Torsplan- Karolinska Sjukhuset. Ersätter linje 3 på sträckan Fridhemsplan och Karolinska Sjukhuset!      Detta är det jag vet sen får vi kolla hur det blir!
Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

Bussmicke

Citat från: krister.ekberg skrivet 17 januari 2014, 13:26:20 PM
Ja streckan Fridhemsplan - odenplan via Kungsholms Torg ersätts av nya linje 41 som kommer gå från Lindhagen-stadshagen- Fridhemsplan- Kungsholms Torg- sabbatsbergs sjukhus- odenplan- Rudammen
Är det verkligen klart med nya nätet ?
Stämmer detta är ordningen återställd i Stadshagen.

Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Resenären

Kommer stomlinje 2 och 3 att gå direkt från Medis till Tegelbacken via centralbron eller via Slussen-Gamla Stan?

Leyland

Citat från: Bussmicke skrivet 17 januari 2014, 14:04:32 PM
Är det verkligen klart med nya nätet ?
Stämmer detta är ordningen återställd i Stadshagen.

Bussmicke
www.bussmicke.se

Inget är ännu godkänt eller beslutat av Trafikförvaltningen och SL. Det lär bli en process som inte passerar obemärkt.

Leyland

Citat från: Resenären skrivet 17 januari 2014, 15:13:40 PM
Kommer stomlinje 2 och 3 att gå direkt från Medis till Tegelbacken via centralbron eller via Slussen-Gamla Stan?

Har väldigt svårt att tro att ingen av dessa linjer kommer att forstätta gå via Slussen och Norrmalmstorg. Med respekt för och även om det under ombyggnadarbetet vid Slussen under en period är närmast omöjligt att passera där, så talar vi ju om en delsträcka (Renstiernads gata-Slussen-Norrmalmstorg) som har en av de största andelarna bussresenärer i hela innerstadstrafiken.

Delfinen76

Angående bygget vid slussenbygget så blir det svårt att få busstrafik via Skeppsbron
Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

P.Ek

Hur ska linje 2 och 3 då ta sig från Medis till Tegelbacken? ???

Om det blir Centralbron, hur tar man sig ner från den till Tegelbacken? Och sen ska 3an ta sig upp från Tegelbacken till Sergels torg, verkar bli lite krångligt.

Delfinen76

Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com