Huvudmeny

En ny MAN till Keolis

Startat av Fredde, 23 maj 2011, 18:52:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Några bilder på en av de nya MAN Lion´s City GL (18,75 m) som ska trafikera Nacka/Värmdö och Stockholm Sydväst under Keolis flagga från 22 augusti. Stod en till identisk på annan plats på området.
Vilken nummerserie hamnar dessa i?

Okänd MAN till Keolis hos MAN, Lindvreten 2011-05-23.

homer

usch fy och tvi för rena låggolvbussar på motorvägar, med de inget ont om keolis utan snarare till SL

Carl Eric

SNYGGT!!!!!!

Även fast jag håller med homer om att låggolv inte riktigt passar i Nacka/Värmdö!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

vilka linjer kommer dem nya bussarna gå på?
kommer dem gå på alla linjer som exempel b9s gör?

bisquit

Nämen måste vara en av de första Lions City med gardiner och bättre stolar! :P

Mikael Ringmarck

Va lustigt att man inte monterat in något skyltskåp. Går det att montera inifrån eller måste man plocka dän rutan?

Fredrik Klint

Citat från: calken skrivet 23 maj 2011, 19:12:01 PM
SNYGGT!!!!!!

Även fast jag håller med homer om att låggolv inte riktigt passar i Nacka/Värmdö!

Ska man vara petig så är väl dessa lågentré? Eller är jag helt ute och cyklar...

Omnilasse

Citat från: homer skrivet 23 maj 2011, 18:55:47 PM
usch fy och tvi för rena låggolvbussar på motorvägar, med de inget ont om keolis utan snarare till SL
Tycker nog alternativet ändå är rätt bra för Nackalinjerna - dock inte motorvägslinjerna till Värmdö förstås. Tror dock inte att man kommer tursätta dessa på de rena motorvägslinjerna mer än i undantagsfall. Eftersom det ändå är platsgaranti där och inte så många på/avstigande per hållplats. Det är också bara 28 fordon (av dryga 200). Är nog övertygad (om man ser på antalet och utformning) att dessa huvudsakligen kommer trafikera 410,413-414 och 422 - även om det väl förstås av omloppstekniska skäl kan komma att gå några enstaka turer även på motorvägslinjer.  När det gäller gasledbussar finns ju inte heller så många lågentréer på marknaden att välja mellan.

5783

Citat från: Fredrik Klint skrivet 23 maj 2011, 20:22:37 PM
Ska man vara petig så är väl dessa lågentré? Eller är jag helt ute och cyklar...

Du är ute och cyklar.  :)

Dessa är 100% låggolv precis som OmniCity, Citaro.

Fredrik Klint

Citat från: 5783 skrivet 23 maj 2011, 20:40:49 PM

Jaha, där ser man. Tack för rättelsen  :).

Anders Lundén

Citat från: 5783 skrivet 23 maj 2011, 20:40:49 PM

Jag undrar vem som är ute o cyklar...........
Bussen på bilden precis som övriga A23or till N/V är lågentré med regionalstandard.
// Anders

homer

Citat från: Anders Lundén skrivet 23 maj 2011, 22:20:47 PM
Jag undrar vem som är ute o cyklar...........
Bussen på bilden precis som övriga A23or till N/V är lågentré med regionalstandard.
// Anders

varför ha dubbeldörrar på regionalbussar med lågentre?

Jacob

detta är väl en låggolv, Lion's City går väl knappast att få som lågentré? Måste vara väldigt lågt tak då ;D

Dock är ju Gävles korta dieslar lågentré, A78:orna

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

danneh

För mig låter det konstigt att de är lågentre, dels för att jag aldrig hört att MAN tillverkar lågentre ledbuss och för att det låter konstigt att ha 2-2-2-0 på en lågentre led

jocke

Ser jävligt fräsch ut. Gardiner och finstolar. De ser man inte i en MAn Lion's City varje dag
Jag förändrar era liv med detta inlägg