Kommentarer till aktuella upphandlingar 2007-08

Startat av Jan, 27 maj 2007, 10:36:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

julle

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 26 februari 2008, 22:58:30 PM
Vet någon hur det står till med nuvarande avtal i Sörmland?
Nyköping, Trosa och Gnesta kommer ut på upphandling nu under våren/sommaren 2008 med trafikstart juni 2009.
Nuvarande avtal i Katrineholm som nu består av 3 avtal (stadstrafiken, samt 2 olika avtal för regiontrafik) löper ut i juni 2010, så dessa kommer ut på anbud våren/sommaren 2009.

Robert Montgomery

Nu när Söderhamn/Hudiksvall är upphandlade för två år framåt, är det någon som har koll på hur det "blir" med landsbygdstrafiken i Gästrikland? Har alldeles för mig att Swebus tog hem Gästrikland och Hudik/Nordanstig samtidigt som Veolia i Söderhamn i Juni 2001.

Mvh
Robban

Peter Öden

Hej !

Landsbygdstrafiken Gästrikland (inkl. Sandviken) ska ut på upphandling
nu i år med trafikstart juni 2009.

Mvh Peter Ö

Stefan P

Hej

Det är Weidermans buss kör i Laxå med omnejd.

Buss i Väst finns även i Lindesberg och Kopparberg.

mvh Stefan Pollet

Jan

Citat från: Stefan P skrivet 12 mars 2008, 18:28:43 PM
Hej

Det är Weidermans buss kör i Laxå med omnejd.

Buss i Väst finns även i Lindesberg och Kopparberg.

mvh Stefan Pollet

Den trafik som ligger ute i Västra Götaland enligt tråden, kan man vara mer specifik när det gäller vilken trafik som avses.
I branschen i 40 år

Jan

Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 mars 2008, 14:30:57 PM
De planerade upphandlingarnà?

Om och när de blir verklighet kommer informationen här

Tack
I branschen i 40 år

Bussmicke

Citat från: markuz85 skrivet 07 mars 2008, 05:52:12 AM
...och nu har Swebus överklagat till Kammarrätten.

Och hur gick det med detta överklagande om Ekerö/Märsta?
Blir det Arriva över huvudtaget?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Helge Alared

Örebro län: Nora/Hällefors ut på upphandling i år och trafikstart augusti (?) 2009. 26 bussar i nuläget

/Helge

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 mars 2008, 20:06:38 PM
Det är tyvärr den gamla informationen i den artikeln, därför länkade jag inte till den.
Info om den senaste överprövningen hittas på startsidan www.arriva.se

Åhå. Jag är van att en länk med texten "Läs mer" brukar innehålla den nyaste informationen.

Hagri

En artikel i NWT om vad det kostar kommunerna extra för skolskjutsarna efter Kölabussens konkurs.
Dyrast har det blivit för Grums med 1 655 685 kronor. Det är intressant med tanke på att Kölabussen enligt egna uppgifter gick back i Grums med 1,3 millioner per år på det avtalet de hade. Slår man ut fördyringen på 4,5 månader som var kvar av terminen vid konkursen blir det ca 368 000 dyrare i månaden. Det gick på Kölabussens tid 4st 50 platsers, 1st 30 platsers, 1st 18 platsers och en personbil i Grums och det bör se lika dant ut i dag.
Det skall bli intressant att se vem som vinner den nya upphandlingen och till vilket pris. Blir det överklagande och fortsatt trafik med de här priserna ett tag till kan det bli ännu dyrare för kommunerna.

http://www.nwt.se/ArticlePages/200803/26/20080326174001_497/20080326174001_497.dbp.asp

markuz85

Märsta är överklagat igen, denna gång till Regeringsrätten.

markuz85

Citat från: Lars Ödlund skrivet 02 april 2008, 23:14:39 PM
Man har förmodligen ansökt om prövningstillstånd hos RR, om nu detta mot förmodan skulle medges kan man räkna med att de dröjer ett par år innan ärendet tas upp, just nu behandlar man KR domar från 2005-2006.
Men högst sannolikt avslås begäran om prövningstillstånd, det kan vi nog kallt utgå från.

Mao är det klart för att slutföra upphandlingen så fort kammarrättens dom vunnit laga kraft vad jag förstår.

Att dom ansökt om prövningstillstånd är helt korrekt, tänkte inte riktigt till när jag skrev det där inlägget  :-[

Igår fick vi också veta att Swebus fortsätter driva Märsta och Ekerö till och med januari-februari nästa år pga dessa överklaganden.

Walter

Citat från: markuz85 skrivet 03 april 2008, 03:25:46 AM
Att dom ansökt om prövningstillstånd är helt korrekt, tänkte inte riktigt till när jag skrev det där inlägget  :-[

Igår fick vi också veta att Swebus fortsätter driva Märsta och Ekerö till och med januari-februari nästa år pga dessa överklaganden.

Arriva får inte fram vagnar i tid eller? Konstigt sätt att tjäne extra pengar för Swebus genom att överklaga så får man några månaders förlängning. Likadant på Gotland även om upphandlingen skall göras om där. Någon som vet hur det ligger till förresten?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!