Kommentarer till aktuella upphandlingar 2007-08

Startat av Jan, 27 maj 2007, 10:36:44 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Jan

Ser på TED att skolbussupphandling i Luleå är på gång. Vem kör idag?
I branschen i 40 år

bilomnibussen

Citat från: bilomnibussen skrivet 24 december 2008, 11:33:11 AM

Nu är tiden inne. Jag tycker denna diskussion har blivit allt mera märklig. Vi har två enligt uppgift ganska likalydande kontrakt som nu hamnat i samma Kammarrätt, dock överklagade från helt olika synpunkter. Vore det då så otänkbart att kammarätten granskar hela kontraktet och inte gör en snävt begränsad bedömning enbart av det som överklagats? Vad gäller länstrafikens i Södermanland överklagning är den väl fullt befogad genom att det uppstår en kostnadsökning för länstrafiken. Hos länstrafiken är man säkerligen inte överens med länsrätten om att de två första anbuden inte uppfyller "skall-satserna". I så fall hade man ju själv sorterat bort dem redan från början. Nåväl nu får vi väl avvakta kammarättens respektive domar så får vi se hur de gör.
Mvh Jan G

bilomnibussen

Jo det blev något citat-fel där. Jag avsåg att citera Ödlunds senaste kommentar till vad jag skrivit. Nu blev mitt eget svar ett citat i stället men jag hoppas alla förstår vad som menas.
Mvh Jan G

Stefan P

Hej

När blir det upphandling i Norrtälje och i Östergötland?

mvh Stefan P

Ted Selander

Citat från: Stefan P skrivet 07 januari 2009, 18:57:38 PM
Hej

mvh Stefan P

SL:s senast publicerade upphandlingsplaner återfinns här:

http://sl.se/Upload/rapporter/uploads/plan_buss_spar_upphandling.pdf

/Ted

Jan

Upphandling är på gång start jan 2010. Vem kör idag och hur många fordon är inräknade?
I branschen i 40 år

julle

Hej

mvh Stefan P

Östergötland kommer att handlas upp 2010 med trafikstart 2011. Det gäller i stort sett hela länet, endast några mindre kontrakt med skol-, stadsdels- och flexbussar samt färdtjänst är inte med i den upphandlingen.

Stefan P

Hej

Tack för svar. Är det någon som vet när det blir upphandling på stadstrafiken i Helsingborg och Malmö?

mvh Stefan P

bjalle

Citat från: Stefan P skrivet 09 januari 2009, 11:27:37 AM
Hej

Tack för svar. Är det någon som vet när det blir upphandling på stadstrafiken i Helsingborg och Malmö?

mvh Stefan P

Malmö är ju ganska nyligen upphandlad och Helsingborg är väl inte jättelänge sen de heller

Ersa

Citat från: Ted S skrivet 08 januari 2009, 13:56:38 PM
SL:s senast publicerade upphandlingsplaner återfinns här:
http://sl.se/Upload/rapporter/uploads/plan_buss_spar_upphandling.pdf

Enligt detta dokument körs Norrtälje vidare på tillsvidareavtal, och det finns tydligen inget bestämt datum för en ny upphandling.

Emil

Hej!

Någon som vet något mera om hur det går i upphandlingen i Borås?
Hörde lite om att det skulle varit klar innan jul men om det ska bli trafikstart i sommar får nog länsrätten se till att medela snart om dom inte redan gjort det?

Någon som vet mera?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Emil skrivet 11 januari 2009, 19:26:18 PM
Hej!

Någon som vet något mera om hur det går i upphandlingen i Borås?
Hörde lite om att det skulle varit klar innan jul men om det ska bli trafikstart i sommar får nog länsrätten se till att medela snart om dom inte redan gjort det?

Någon som vet mera?

Om du menar regiontrafiken så har det inte stått något i lokalpressen om att länsrätten skulle vara klara med sitt utslag. Det blir med andra ord svårt för Veolia Transport att hinna till trafikstart i juni nu.
Däremot har upphandlingen av färdtjänst avslutats och det blir Sandarna Transport i Göteborg som får köra den i Borås stad.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Jan

Citat från: Stefan P skrivet 09 januari 2009, 11:27:37 AM
Hej

mvh Stefan P

Ny upphandling av stadstrafiken i Helsingborg kan ske med trafikstart tidigast juni 2013. Det finns optionsår som kan tillkomma.
I branschen i 40 år

homer

Hej

mvh Stefan P

Norrtälje var nu nära att upphandlas samtidigt som Södertälje och Kalhäll, men SL drog ju av okänd (åtminstånde för mig) anledning tillbaka sitt eget beslut

av pappret nedan ser de inte ut att bli någon upphandling av SL trafiken förrän 2010, vilket är märkligt med alla dessa tillsvidareavtal, de kan ju inte vara till fördel för oss skattebetalare direkt

kurre

Citat från: Lars Ödlund skrivet 12 januari 2009, 12:57:03 PM
Nä det ligger fortfarande hos Länsrätten, den senaste skriftväxlingen som jag fått kopior på är daterad 8 januari 2009, spännade läsning....  ;)

Något du kan avsölja?