Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Bussmicke skrivet 03 januari 2008, 20:54:27 PM

Titel: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Bussmicke skrivet 03 januari 2008, 20:54:27 PM
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Swebus_4652_Slussen_Stockholm_080103.jpg)
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Andreas Ljungqvist skrivet 03 januari 2008, 20:59:50 PM
Vad snyggt  ;D De e ju tur där är linjenummer.. Annars kunde vissa bekymmer uppstått.. men va f-n de flesta läser inte skylten ändå..
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: christianm skrivet 03 januari 2008, 21:44:32 PM
Hehe, det blir värre och värre...
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Krille skrivet 03 januari 2008, 21:54:55 PM
Hmm, jag tycker bussen ser orange ut.
Kanske bara en "feljustering" i RAW?  :)
Eller min skärm som behöver justeras?

/K
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Bussmicke skrivet 03 januari 2008, 22:11:18 PM
Jag tycker inte den ser orange ut på min skärm.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Fredde skrivet 03 januari 2008, 22:46:23 PM
Anade att denna skulle dyka upp förr eller senare :)

Själv har jag BullAn på bild... ehm..

/F
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Bussmicke skrivet 03 januari 2008, 22:46:45 PM
He he, får man se?
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Ersa skrivet 03 januari 2008, 23:01:17 PM
Kanske Ljunggren har en c:a 7 år gammal bild på Danielssons AHP901 skyltad "Funveg"? Jag har för mig att Broseskylten la av i Sveg, mitt under omskyltning för återfärd mot Funäsdalen så det fick stå Funveg i några dagar tills den kunde bli lagad.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Bussmicke skrivet 03 januari 2008, 23:04:03 PM
Den bilden skulle jag vilja se.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Fredde skrivet 03 januari 2008, 23:29:24 PM
Här har vi den... Eller är Bullan en hon? ;D

(http://www.phbuss.se/upl/Fredde_J/000_2106b.JPG)

/F
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Bussmicke skrivet 03 januari 2008, 23:45:50 PM
440 Bullan<

he he, tackar.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Fredde skrivet 03 januari 2008, 23:52:04 PM
Var god :)

Ska införskaffa en ny kamera när tid finns, så ska det bli mera "galenskaper" med bättre kvalité ;D

/F
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Peter Erret skrivet 04 januari 2008, 03:05:56 AM
Häng med till det nya fiket!
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSD_6058.jpg)
Där tar vi oss knappt upp för backen.

Denna skyltning går inte heller av för hackor tror jag
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSD_6931.jpg)
Ställ dig på händerna så ser du var bussen går!

Denna var inte så "farlig"
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_5453.jpg)

Denna felskyltning (visad tidigare)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_6079a.jpg)
tyder på vad jag förstår att SL:s Buss-Pc system är undermåligt.

Man beslöt om att köpa in en RR, upphandling gjordes och köpte en DKW för säljaren uppgav att DKW:n hade samma prestanda som RR:n.
Snålheten bedrog även här visheten.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Leif D skrivet 04 januari 2008, 05:58:57 AM
Citat från: Peter Erret skrivet 04 januari 2008, 03:05:56 AM

tyder på vad jag förstår att SL:s Buss-Pc system är undermåligt.

Man beslöt om att köpa in en RR, upphandling gjordes och köpte en DKW för säljaren uppgav att DKW:n hade samma prestanda som RR:n.
Snålheten bedrog även här visheten.


Kanske har du rätt i det....
Tanken är nog god, att man ska avlasta föraren detta att sköta skyltning och annat. Synd bara att man uppenbarligen inte har en organisation som klarar av att serva och sköta om systemet.
Att tro att allt fungerar bara med att mata in lite data och sedan vara glad, det räcker ju inte. Här är det tester och åter tester om gäller, fram till dess man får fram 100%-igt fungerande programvara och datafiler.
Att sedan underhålla mjukvaran är en ständigt pågående process, som inte tål att folk sjuka eller har semester (jag menar att kompetenta ersättare måste finnas).
Att man sedan från "trafikhuvudmannen" tydligen godtar att operatörerna kör runt med bussar där skyltarna slutat fungera, i flera dagar/veckor/månader det är ju synnerligen märkligt.
Man borde kräva att fordon med felaktigheter tas ur trafik omedelbart (fel i info-utrustning borde vara _nästan_ lika viktigt som säkerhetsrelaterade fel).

Allt detta tankar före kl 6 !!   God Fortsättning föresten.....!
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Magnus_J skrivet 04 januari 2008, 08:11:30 AM
den här dagen på linjeutbldningen missade jag nog  ;D
(http://www.disparat.com/magnus/buss/4172.jpg)
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Fredde skrivet 04 januari 2008, 10:41:22 AM
Har även sett att endel på vagnar på linje 425X också visar "Visättra". Många som ska på sneglar undrande på bussen och chaffisen ;)

/F
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Walter skrivet 04 januari 2008, 11:06:21 AM
Citat från: Krille skrivet 03 januari 2008, 21:54:55 PM
Hmm, jag tycker bussen ser orange ut.
Kanske bara en "feljustering" i RAW?  :)
Eller min skärm som behöver justeras?

/K

Din skärm alternativt ditt färgseende  ;D
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Bussmicke skrivet 04 januari 2008, 17:04:52 PM
Citat från: Peter Erret skrivet 04 januari 2008, 03:05:56 AM
Häng med till det nya fiket!

Trevligt och kul.
Såg 4228 skyltad Sluss idag vid Forum Nacka, tyvärr hann jag inte fram med kameran men den bussen har väl varit kass i skyltskåpet ett bra tag?
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Fredde skrivet 04 januari 2008, 20:14:53 PM
CitatSåg 4228 skyltad Sluss idag vid Forum Nacka, tyvärr hann jag inte fram med kameran men den bussen har väl varit kass i skyltskåpet ett bra tag?

Ja, det ska den ha varit. Ungefär som 4528, men den visar bara Sl, följt av en oläslig ändelse.

/F
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Ersa skrivet 04 januari 2008, 20:20:45 PM
Citat från: Fredde_J skrivet 04 januari 2008, 20:14:53 PM
Ja, det ska den ha varit. Ungefär som 4528, men den visar bara Sl, följt av en oläslig ändelse.

Visar bara "SL"? Räcker det inte med emblemet i fronten?  ;D
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Fredde skrivet 04 januari 2008, 20:23:10 PM
CitatVisar bara "SL"? Räcker det inte med emblemet i fronten? 

Jo, man kan tycka det ;)
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Magnus_J skrivet 04 januari 2008, 20:24:28 PM
såg en swebus på linje 118 idag i Spånga med Hallollingby eller likande mitten var lite suddig  ;D
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Ersa skrivet 04 januari 2008, 21:28:04 PM
Citat från: Peter Erret skrivet 04 januari 2008, 03:05:56 AM
Häng med till det nya fiket!
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSD_6058.jpg)
Där tar vi oss knappt upp för backen.

Hoppas man har placerat fikets hållplats i nedförslut, alternativt sandar rejält. Annars blir det jobbigt för den där Säffleboogien.  ;)
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Peter Erret skrivet 05 januari 2008, 01:29:09 AM
Hade nog varit värre om man kört med en fjolla till fiket. ;D
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Nico skrivet 05 januari 2008, 13:15:43 PM

Citat från: Peter Erret skrivet 04 januari 2008, 03:05:56 AM

Denna felskyltning (visad tidigare)
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSE_6079a.jpg)
tyder på vad jag förstår att SL:s Buss-Pc system är undermåligt.

Man beslöt om att köpa in en RR, upphandling gjordes och köpte en DKW för säljaren uppgav att DKW:n hade samma prestanda som RR:n.
Snålheten bedrog även här visheten.

Nja, undermåligt är det väl inte... även om man gärna får bygga in lite mera finesser i det. Däremot inte sagt att det inte finns en del buggar och det finns väl heller inte något som är helt idiotsäkert? Själv irriterar jag mig t.ex. på de små tomkörningsbitar med position som numera lagts in i programmen [mellan varje tur] vilket innebär en massa extra knapptryckande i onödan. Ibland innebär även detta att destinationsskylten får motstridiga order av BussPC vilket systemet löser genom att lägga sig i ett slags defaultläge och skylta 'Ej i trafik'.

BussPC-programmen är ju inte heller statiska utan beroende på ändringar av körtid, linjesträckningar, tillägg/avlägsnande av hållplatser mm. så kommer hela tiden uppdateringar. Att det relativt ofta kommer uppdateringar till programfilerna är även ett sätt att komma åt eventuella missar i det hela, men då det ändå inte är helt okomplicerade program man håller på med så riskerar man istället att, via t.ex. den mänskliga faktorn, få med nya buggar som då får rättas till nästa gång osv. Blir lite av sisyfosarbete över det hela.

När det nu sedan pratas om DKW versus RR så kan man ju samtidigt i så fall undra vilket system som annars skulle ha valts och om det i så fall hade varit garanterat idiotsäkert i alla lägen? Visst kan nog BussPC-systemet bli bra mycket bättre, men själv tycker jag i alla fall att BussPC på det stora hela fungerar mycket bra. I synnerhet om man ställer antalet körda kilometer i paritet med de ändå relativt få missar man märker. De största problemen orsakas mest av dåliga skyltar samt troligen av handhavandefel, både vid omprogrammering och i vissa fall av förarna.

Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Christian Ljunggren skrivet 05 januari 2008, 14:18:00 PM
Citat från: Verspieder skrivet 03 januari 2008, 23:01:17 PM
Kanske Ljunggren har en c:a 7 år gammal bild på Danielssons AHP901 skyltad "Funveg"? Jag har för mig att Broseskylten la av i Sveg, mitt under omskyltning för återfärd mot Funäsdalen så det fick stå Funveg i några dagar tills den kunde bli lagad.


Nej, någon bild på den med "Funveg" har jag inte.
Dock minns jag det hela.

/Christian
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Peter Erret skrivet 05 januari 2008, 20:58:00 PM
Citat från: Nico skrivet 05 januari 2008, 13:15:43 PM
Nja, undermåligt är det väl inte... även om man gärna får bygga in lite mera finesser i det. Däremot inte sagt att det inte finns en del buggar och det finns väl heller inte något som är helt idiotsäkert? Själv irriterar jag mig t.ex. på de små tomkörningsbitar med position som numera lagts in i programmen [mellan varje tur] vilket innebär en massa extra knapptryckande i onödan. Ibland innebär även detta att destinationsskylten får motstridiga order av BussPC vilket systemet löser genom att lägga sig i ett slags defaultläge och skylta 'Ej i trafik'.

BussPC-programmen är ju inte heller statiska utan beroende på ändringar av körtid, linjesträckningar, tillägg/avlägsnande av hållplatser mm. så kommer hela tiden uppdateringar. Att det relativt ofta kommer uppdateringar till programfilerna är även ett sätt att komma åt eventuella missar i det hela, men då det ändå inte är helt okomplicerade program man håller på med så riskerar man istället att, via t.ex. den mänskliga faktorn, få med nya buggar som då får rättas till nästa gång osv. Blir lite av sisyfosarbete över det hela.

När det nu sedan pratas om DKW versus RR så kan man ju samtidigt i så fall undra vilket system som annars skulle ha valts och om det i så fall hade varit garanterat idiotsäkert i alla lägen? Visst kan nog BussPC-systemet bli bra mycket bättre, men själv tycker jag i alla fall att BussPC på det stora hela fungerar mycket bra. I synnerhet om man ställer antalet körda kilometer i paritet med de ändå relativt få missar man märker. De största problemen orsakas mest av dåliga skyltar samt troligen av handhavandefel, både vid omprogrammering och i vissa fall av förarna.


När jag skrev "undermåligt" så tänkte/tänker jag på vad man lovade. Vi förare skulle på BussPc:n se inväntande och anslutande bussar vid olika terminaler etc.
(http://www.erret.se/Bussbilder/DSD_6345.jpg)
på bilden så ser man en grön ring efter Gustavsbergs centrum vilket visar att jag har en anslutning där och då jag ligger före tidtabell så är den grön, hade jag legat efter tidtabellen så hade det varit en röd ring, tryckte man på ringen så fick man möjlighet att få direktkontakt med denna anslutning istf att leta reda på min spec i mörkret, knappa in omloppsnummer etc. vilket gör att körsäkerheten eftersätts, vi förare hurrade. På förarspecen så framgår det inte heller information om vad som händer på turen efter att man blivit avlöst, t.ex. på utväg från Slussen till Hemmesta så om jag blir avlöst vid Mölnvik så vet jag inte på specen om man har anslutning till någon Stavsnäsbuss i Grisslinge eller vilka bussar som ansluter i Kolvik. Denna service kan vi inte heller ge våra kunderna utan svaret blir, ingen aning, titta i tidtabellen (Serviceanda från SL?). Orsaken till att denna möjlighet utnyttjades är enligt info att BussPc:n är för klen.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: homer skrivet 05 januari 2008, 21:22:43 PM
Mankan väl knappast beskylla Sl för de då de är Swebus Vagnspecifikationer som inte tillhandahåller den informationen
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Peter Erret skrivet 05 januari 2008, 21:47:08 PM
Citat från: homer skrivet 05 januari 2008, 21:22:43 PM
Mankan väl knappast beskylla Sl för de då de är Swebus Vagnspecifikationer som inte tillhandahåller den informationen
Det är SL som ansvara för BussPc:n, det är SL som utlovat sevicen på densamma. I detta fallet tar jag Swebus och alla andra entreprenörer i försvar!!
Det är SL som avsvara för informationen till sina kunder, köper man in ett system som inte klarar detta så kan ingen annan lastas/klandras för det.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Nico skrivet 05 januari 2008, 21:52:07 PM

Fortfarande är inte heller BussPC-systemet helt färdigutvecklat utan det finns fortfarande delar som ska in. Om nu systemet sedan i sig skulle vara för klent så går det troligen att uppgradera i olika form. Kruxet är väl att man måste nog göra lite inskränkningar (dvs. minska ned på vissa särlösningar) här och var om man ska få ett system som är lite mera användarvänligt överlag.

Citat från: Peter Erret skrivet 04 januari 2008, 03:05:56 AMMan beslöt om att köpa in en RR, upphandling gjordes och köpte en DKW för säljaren uppgav att DKW:n hade samma prestanda som RR:n.
Snålheten bedrog även här visheten.

Undrar fortfarande vilka andra system som övervägdes och varför de i så fall var bättre? Förutom att få reda på vilka fördelar som de andra systemen skulle ha haft så undrar jag även hur stor skillnad det var på kostnaderna? I alla fall tolkar jag ovanstående text (dvs. detta med att snålheten skulle ha bedragit visheten) som att vederbörande skribent var delaktig eller i alla fall hade insyn i upphandlingen av de nya systemen. Skulle därför vara skoj att att få lite mera information kring detta av någon som uppenbarligen var så insatt i specifikationerna kring upphandlingen.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Skalman skrivet 05 januari 2008, 21:58:30 PM
Om det är så att man redan slagit i Buss-PC:ns kapacitetstak så är
det ett ganska illavarslande tecken.

För precis som nämnts tidigare i tråden så utlovades initialt en mängd
funktioner som ännu inte har implementerats i systemet. Vissa har
också tagits bort eller inskränkts.

Dessutom finns det fortfarande många funktioner som finns med, men
som inte på långa vägar är färdigutvecklade. Exemplet med "fotnötter"
där all relevant information skulle framgå, är en sådan. Detta har man
dock jobbat på, och det har blivit bättre, men ännu finns mycket att
göra.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Skalman skrivet 05 januari 2008, 22:01:15 PM
> så går det troligen att uppgradera i olika form.

Enligt min mening så har man gjort en allvarlig felbedömning av kapacitetskraven
om man måste börja uppgradera ett system redan innan det är i full drift.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Nico skrivet 05 januari 2008, 22:13:11 PM

Jag tror inte att man på långa vägar har slagit i kapacitetstaket. I alla fall har inte jag fått den uppfattningen när jag pratat lite med folket som jobbar mera direkt med BussPC.

Snarare är det som så att man fortfarande håller på att testa sig fram mellan olika funktioner i BussPC:ns verktygslåda. Vissa smarta funktioner (som t.ex. yttre hållplatsutrop) lär återkomma när allt är mera intrimmat och de flesta bitarna fallit på plats. För närvarande verkar det komma en två, tre uppdateringar i månaden och det har tydligen förekommit att vissa funktioner stört andra varför man får dra in dem och göra om.

Personligen tycker jag att man nog bör avvakta tills systemet har lämnat experimentstadiet helt innan man dömer ut det och det skulle även vara intressant att veta varifrån detta med den påstådda kapacitetsbristen kommer ifrån. Är det något som bekräftats från ansvarig avdelning eller är det något som mera ska hänföras till kategorin 'fikarumssnack'? Ibland känns det lite som man gärna dömer ut saker på förhand.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Peter Erret skrivet 05 januari 2008, 22:17:08 PM
För att vara lite ironisk så köpte man in en 286:a iatf för en "Intels Celeron" för att klara det som man ville ha in i datorn. / Peter
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: homer skrivet 05 januari 2008, 22:25:55 PM
Citat från: Peter Erret skrivet 05 januari 2008, 21:47:08 PM
Det är SL som ansvara för BussPc:n, det är SL som utlovat sevicen på densamma. I detta fallet tar jag Swebus och alla andra entreprenörer i försvar!!
Det är SL som avsvara för informationen till sina kunder, köper man in ett system som inte klarar detta så kan ingen annan lastas/klandras för det.

Och hur informerade SL sina kunder innan buss-pc'n kom?

Det är ju  Swebus har vald att ha Förarspecar (skrev fel förut) inte SL
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Nico skrivet 05 januari 2008, 22:37:06 PM

Citat från: Peter Erret skrivet 05 januari 2008, 22:17:08 PM
För att vara lite ironisk så köpte man in en 286:a iatf för en "Intels Celeron" för att klara det som man ville ha in i datorn. / Peter

Visste inte ens om att det fortfarande gick att köpa en 286:a! Framförallt inte någon med celeron. :D

Vad gäller detta med att jag antar att den påstådda kapacitetsbristen är att betrakta som nys hänför i alla fall jag till den information jag fått när jag pratat med den BussPC-ansvarige på Råsta. Har även vid behov ringt till SL:s IT-avdelning och frågat kring både BussPC och BussKom (som lite förenklat kan sägas vara själva tetraradiodelen i BussPC-konceptet) i de fall det dykt upp något som man undrat över.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Peter Erret skrivet 05 januari 2008, 22:43:38 PM
Citat från: homer skrivet 05 januari 2008, 22:25:55 PM
Och hur informerade SL sina kunder innan buss-pc'n kom?

Det är ju  Swebus har vald att ha Förarspecar (skrev fel förut) inte SL
Informationen från SL sida: Titta i tidtabellen, ring 08-6001000 för mer info. / Peter
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Skalman skrivet 05 januari 2008, 23:03:34 PM
> antar att den påstådda kapacitetsbristen är att betrakta som nys

Med tanke på hur mycket systemet har kostat i projektering,
anskaffning/installation och utbildning så får vi innerligt hoppas att du
har rätt!  :)

Såvitt jag förstår så har man valt att basera det på en pc-plattform
just för att systemet ska kunna växa och utvecklas
på ett någotlunda enkelt sätt. Men samtidigt så ska man inte
ropa hej när det finns politiker inblandade i besluten...  :(
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Ersa skrivet 06 januari 2008, 09:52:36 AM
Inte sjutton kan BussPC:ns kapacitet ha nått taket redan. Som det är nu är den ju (förutom radiodelen) bara likvärdig med Thorebs snart 20-åriga produkt C90. Jag tror på att PC:n kommer göra bra ifrån sig i många år till. Det enda jag ogillar med dem är pekskärmen, ty alla sådana mår ju tyvärr dåligt av rejäl svensk kyla samt direkt kraftigt solljus.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Leif D skrivet 29 januari 2008, 13:30:27 PM
Läste lite på slutet här om "kapacitetsbrister". Vill nog klassa det som kvalificerat skitsnack från sånna som inte kan IT mer än till tangentbordet och knappt det.
Man har ju förtusan köpt ett PC-system just för att det enkelt går att bygga ut och uppgradera, samt att det lever i en standardmiljö (= Windows) även om detta inte direkt syns utåt.

Sedan vet ju den kunnige att det inte alltid är superenkelt att implementera nya funktioner och annat lull lull som som olika beslutsfattare besluter om ska finnas.

Det känns snarare som om "kapacitetsbristen" finns i den organisation som ska bygga upp och förvalta systemet, vilket oftast kräver mycket mer tid och kraft än vad beslutsfattare och budgetmänniskor förstår, i vart fall om man ska få allt att fungera på ett bra sätt.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Jonas M. Bobjörk skrivet 30 januari 2008, 12:28:53 PM
Det som jag kan irritera mig på är att den kan bli riktigt spattig när nån trycker på stannaknappen precis när man skall lämna hållplatsen.
Då tappar den bort sig och kommer inte på förrän vid nästa hållplats att man är vid nästa hållplats, vilket resulterar i att den ropar ut hållplatsen när man precis skall lämna den.
I alla fall har jag upplevt det så. Förutom när den tappar bort sig till synes helt utan anledning.
Titel: SV: 71 'rg rli 'erg trandbrandtrand
Skrivet av: Leif D skrivet 30 januari 2008, 22:17:28 PM
Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 30 januari 2008, 12:28:53 PM
Det som jag kan irritera mig på är att den kan bli riktigt spattig när nån trycker på stannaknappen precis när man skall lämna hållplatsen.
Då tappar den bort sig och kommer inte på förrän vid nästa hållplats att man är vid nästa hållplats, vilket resulterar i att den ropar ut hållplatsen när man precis skall lämna den.
I alla fall har jag upplevt det så. Förutom när den tappar bort sig till synes helt utan anledning.

Och det har du sett till att vederbörande instans fått veta ??
Eller hoppas du som så många andra att de ska vara tankeläsare ?