71 'rg rli 'erg trandbrandtrand

Startat av Bussmicke, 03 januari 2008, 20:54:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas Ljungqvist

Vad snyggt  ;D De e ju tur där är linjenummer.. Annars kunde vissa bekymmer uppstått.. men va f-n de flesta läser inte skylten ändå..

christianm

Hehe, det blir värre och värre...

Krille

Hmm, jag tycker bussen ser orange ut.
Kanske bara en "feljustering" i RAW?  :)
Eller min skärm som behöver justeras?

/K

Bussmicke

Jag tycker inte den ser orange ut på min skärm.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Anade att denna skulle dyka upp förr eller senare :)

Själv har jag BullAn på bild... ehm..

/F

Bussmicke

//Bussmicke.

Ersa

Kanske Ljunggren har en c:a 7 år gammal bild på Danielssons AHP901 skyltad "Funveg"? Jag har för mig att Broseskylten la av i Sveg, mitt under omskyltning för återfärd mot Funäsdalen så det fick stå Funveg i några dagar tills den kunde bli lagad.

Bussmicke

//Bussmicke.

Fredde

Här har vi den... Eller är Bullan en hon? ;D

/F

Bussmicke

//Bussmicke.

Fredde

Var god :)

Ska införskaffa en ny kamera när tid finns, så ska det bli mera "galenskaper" med bättre kvalité ;D

/F

Peter Erret

Häng med till det nya fiket!

Där tar vi oss knappt upp för backen.

Denna skyltning går inte heller av för hackor tror jag

Ställ dig på händerna så ser du var bussen går!

Denna var inte så "farlig"

Denna felskyltning (visad tidigare)

tyder på vad jag förstår att SL:s Buss-Pc system är undermåligt.

Man beslöt om att köpa in en RR, upphandling gjordes och köpte en DKW för säljaren uppgav att DKW:n hade samma prestanda som RR:n.
Snålheten bedrog även här visheten.

Leif D

Citat från: Peter Erret skrivet 04 januari 2008, 03:05:56 AM

tyder på vad jag förstår att SL:s Buss-Pc system är undermåligt.

Man beslöt om att köpa in en RR, upphandling gjordes och köpte en DKW för säljaren uppgav att DKW:n hade samma prestanda som RR:n.
Snålheten bedrog även här visheten.

Kanske har du rätt i det....
Tanken är nog god, att man ska avlasta föraren detta att sköta skyltning och annat. Synd bara att man uppenbarligen inte har en organisation som klarar av att serva och sköta om systemet.
Att tro att allt fungerar bara med att mata in lite data och sedan vara glad, det räcker ju inte. Här är det tester och åter tester om gäller, fram till dess man får fram 100%-igt fungerande programvara och datafiler.
Att sedan underhålla mjukvaran är en ständigt pågående process, som inte tål att folk sjuka eller har semester (jag menar att kompetenta ersättare måste finnas).
Att man sedan från "trafikhuvudmannen" tydligen godtar att operatörerna kör runt med bussar där skyltarna slutat fungera, i flera dagar/veckor/månader det är ju synnerligen märkligt.
Man borde kräva att fordon med felaktigheter tas ur trafik omedelbart (fel i info-utrustning borde vara _nästan_ lika viktigt som säkerhetsrelaterade fel).

Allt detta tankar före kl 6 !!   God Fortsättning föresten.....!
;-)

Magnus_J

den här dagen på linjeutbldningen missade jag nog  ;D