Bilder från Jokkmokks Vintermarknad 2008...

Startat av Patrik, 10 februari 2008, 11:13:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bengt Jönsson

En får verkligen "tacke o bocke" för de underbara bilderna du varit uppe och tagit! 
När det dessutom är så "ljummet" i luften som 10 grader bara så undrar jag vad man gör här nere i fukten.

De vita renarna fick säkert de tyska turisterna att gå i spinn flera gånger om..  8)

Några frågor bara.

*  Hur får du så otroligt fina och mättade bilder?

*  Hur tog du dig dit (och tillbaka)

.. och den kanske viktigaste.

*  Hur tog du "bondpermis" från skolan  ;D för jag antar av vad du tidigare skrivit att du går i sista ring.

/Bengt

Patrik

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 11 februari 2008, 14:10:38 PM
En får verkligen "tacke o bocke" för de underbara bilderna du varit uppe och tagit! 
När det dessutom är så "ljummet" i luften som 10 grader bara så undrar jag vad man gör här nere i fukten.

De vita renarna fick säkert de tyska turisterna att gå i spinn flera gånger om..  8)

Några frågor bara.

*  Hur får du så otroligt fina och mättade bilder?

*  Hur tog du dig dit (och tillbaka)

.. och den kanske viktigaste.

*  Hur tog du "bondpermis" från skolan  ;D för jag antar av vad du tidigare skrivit att du går i sista ring.

/Bengt

Tackar!

1. Det är väl bra redigering med mycket kontraster som gör det kanske.

2. Jag tog nattåget till Murjek och sen buss till Jokkmokk/Gällivare, i Gällivare bodde jag under veckan sen tog jag bussen till marknaden och hem tog jag samma väg med buss till Murjek och nattåget tillbaka.

3. Jag missade bara 2 lektioner på veckan eftersom jag bara har tre skoldagar i veckan just nu men måndagens lektion hann jag gå på innan nattåget skulle avgå så det var inga problem med att ta ledigt  :)

Bengt Jönsson

Citat från: Patrik skrivet 11 februari 2008, 14:14:00 PM
Tackar!

1. Det är väl bra redigering med mycket kontraster som gör det kanske.

2. Jag tog nattåget till Murjek och sen buss till Jokkmokk/Gällivare, i Gällivare bodde jag under veckan sen tog jag bussen till marknaden och hem tog jag samma väg med buss till Murjek och nattåget tillbaka.

3. Jag missade bara 2 lektioner på veckan eftersom jag bara har tre skoldagar i veckan just nu men måndagens lektion hann jag gå på innan nattåget skulle avgå så det var inga problem med att ta ledigt  :)

Sittvagn.. ? :D  (och 95:- biljett)
"Sportlov" har väl ni uppe i 08 vecka 9 om jag nu inte missminner mig och då blir det väl en fototur för dig igen kanske..  8)
Ser vi fram emot!

/B

Patrik

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 11 februari 2008, 14:17:12 PM

Sittvagn.. ? :D  (och 95:- biljett)
"Sportlov" har väl ni uppe i 08 vecka 9 om jag nu inte missminner mig och då blir det väl en fototur för dig igen kanske..  8)
Ser vi fram emot!

/B

Japp, sittvagn för det var billigast (som alltid) men 95kr biljett har inte Veolia, bara SJ  ;)
Japp, vecka 9 har vi det och då far jag upp igen, inte riktigt lika långt norrut men nästan.

Bengt Jönsson

Citat från: Patrik skrivet 11 februari 2008, 14:19:17 PM
Japp, sittvagn för det var billigast (som alltid) men 95kr biljett har inte Veolia, bara SJ  ;)
Japp, vecka 9 har vi det och då far jag upp igen, inte riktigt lika långt norrut men nästan.

En viss annan "fot-o-graf" får nog börja se upp!  ;D  :D