Bilder från Jokkmokks Vintermarknad 2008...

Startat av Patrik, 10 februari 2008, 11:13:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Den 8 februari (i fredags) var jag på Jokkmokks Vintermarknad, det var första gången för mig och jag kan säga att det var otroligt kul att ta del av stämningen där tros kylan, dock var det knappt -10grader detta år.

Greger Larsson

Härliga bilder! Och här ser det nästan ut som det är den välkände korvförsäljaren "Vild-Hasse" som släpas efter härken?

/GL

Staffan Sävenfjord

Verkligen fina bilder. Inte mindre imponerad blir man när man betänker att många av dem måste vara tagna innan solen gått upp över horisonten. Det är ju inte så många timmar som den gör det nu där uppe.
Mycket skickligt, Patrik  :)

Patrik

Citat från: Greger Larsson skrivet 10 februari 2008, 11:46:54 AM

Härliga bilder! Och här ser det nästan ut som det är den välkände korvförsäljaren "Vild-Hasse" som släpas efter härken?

/GL

Tack!
Jag tror inte att det var det faktiskt för när dom ropade upp namnen på deltagarna så var det ingen som jag la extra märke till så där, det var Mette Marit från Norge, nån minister för nåt förbund eller så, någon som fått det som 60års present och några italienare och en från Venezuela.

Patrik

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 10 februari 2008, 11:48:39 AM
Verkligen fina bilder. Inte mindre imponerad blir man när man betänker att många av dem måste vara tagna innan solen gått upp över horisonten. Det är ju inte så många timmar som den gör det nu där uppe.
Mycket skickligt, Patrik  :)

Tackar!
Hehe, solen var knappt framme under hela veckan, det var någon timme under marknaden bara som det var lite sol, resten av veckan var ganska gråmulen  :)

Bussmicke

Helt otroliga bilder, vilka härligt mättade färger.
Skärpan sen och vilka välexponerade bilder.
Begriper inte hur du lyckas få till så perfekta bilder varje gång, Jag har mött min överman.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Ser ut som du haft en riktigt trevlig resa i Norrland!
Mycke trevliga bilder

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Neko

Helt underbara bilder! Helt underbara. Helt . . . :) *längtar till Norrland*
Så mycket grejer på marknaden! Massor man skulle vilja köpa ju!
Gillar samernas silversmide. Vackert. :)

Patrik

Tack!
Ja, det är helt underbart där och samer är underbara!

Christian Ljunggren

Mycket trevliga bilder från din resa i övre Norrland.

/Christian