Nya Solaris till Malmö [Bilder]

Startat av Anders.o93, 17 april 2025, 22:07:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdamL

Citat från: intro298 skrivet 08 februari 2026, 01:22:12 AMLinje 10 kallas för "Mini-MEX" i detta dokument. Jag har också läst detta i andra dokument, men det är möjligt att planerna har ändrats sedan dess, eftersom nyare dokument tyder på att linje 10 kommer att ha 24 meter långa bussar precis som de andra MEX-linjerna.
Jag tror att de nämnde 24 meters bussar på linjen i något dokument där det stod om dess förlängning till Jägersro och Jägersro som den nya stora knytpunkten

intro298

Är det känt när nästa leverans av ledbussar av typen Solaris kommer? Jag gillar verkligen de nuvarande Citaros-bussarna, men det finns ett stort behov av 18-metersbussar på fler linjer.

Anders.o93

Det blir väl inte förrän trafikstarten av det nya avtalet 2027.

Buss_Lund

Jag hörde att i år nya 65 st Solaris urbano 15 Elbussar ska levereras till Malmö-Lund området. Jag tror att de ska ersätta äldre Scania och Solaris även till nya avtalet starta i december

Walter

Ja de 65 avser det nya avtalet för Regiontrafiken Malmö-Lund och inte stadstrafiken i Malmö.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Buss_Lund