Ja, när det gäller skyltning av tid var det bra. När man stängde av ena filen på Vaxholmsavfarten, missade man allt vad hette förvarning och skyltning. Tror inte man fattade vilka konsekvenser det skulle innebära.
Jag har faktiskt inte ens tänkt på att det ska vara rödljus där avfarten korsar påfarten, bara undrat hur man tänkt. Med tanke på hur påfarten ser ut, menar jag. Den inbjuder ju inte till hög fart om man säger så. Men det låter ju bra!
Jag är lite rädd att prioriteringen uppe vid droppen ska fallera, då blir vi stående i backen, vilket kan bli mycket spännande en snöig dag. Nu har vi nästan inga B9:or kvar, men även Scania och MAN kan nog få det jobbigt att starta från stillastående.
Roslags Näsby tpl, framförallt söderut tycker jag är skitläskig sen ombyggnaden. Folk som kommer från Centralvägen gasar ju på som 17 och ingen verkar fatta att det är bussfil och deras fil som går ihop. Helt otroligt att det inte smällt där än. Norrut är lika illa, jag har kommit på att man ser reflektering i framrutan på MAN. Det får man använda sig av när man blir stående framme vid väjningsplikten. Uselt, de har ju dessutom nedförsbacke och kan komma upp i bra fart även om de skulle behöva släppa oss före.
Jag tycker hela alltet ser ovanligt välgenomtänkt ut. Får man till måtten, kan det bli riktigt bra!!
Däremot verkar man ha missat totalt när det gäller uppskyltning av hastighet nu på E18. 70 söderut, 80 norrut. Och missat åt båda håll gällande "vintersänkningen".