Ny design (A4?), även fast den gamla fåniga formatet inte var så mycket att hurra över. Verkar som om man har tagit bort möjligheten att redovisa tidtabellen avkortat, ex och så vidare på samma minuttal. Blir ju lite fånigt när tidtabellen för 4an kräver 22 A4sidor. (Tänk om designern hade satt sig in i hur en tidtabell används och varför den ser ut på ett visst sätt).
Intressant att alla linjer går till Söderhamnsplan, men avgår Från Västerhamnsplan. Det verkar vara en spännande lösning, undrar hur man har tänkt.
(I dag medans avspärrningarna är uppe så vänder bussarna på färjplan. Det vill säga att de trafikerar de ordinarie hållplatserna till och med Västerhamnsplan mot Vaxholm och från Vaxholm trafikerar de en tillfällig hållplats på färjplan [benämnd Västerhamnsplan] därefter de ordinarie hållplatserna f.o.m. Vaxholms Kyrka. Rindöbussen går inte alls över med färjan).
Så frågan är om det är den gamla Shell-tomten som kommer att benämnas Söderhamnsplan, och hållplatsen endast kommer att nyttjas för avstigning och bussuppställning. Medans påstigning får ske från de ordinarie hållplatsen Västerhamnsplan. Eller har man tänkt att påstigning också ska ske från Shell-tomten, och samtidigt lägga ner hållplatsen Västerhamnsplan, och då benämna Shell-tomten Västerhamnsplan i riktning mot stan och Söderhamnsplan i riktning mot Vaxholm. Det skulle vara upplagt för att förvirra.
670 Inga avgångar är indragna i riktning mot Stockholm under skolan lovdagar, däremot utåt. Så det betyder en rejäl ökning av antalet turer i morgonrusningen under jullovet.
681 Återgår inte till att vara lokallinje. Det skulle man inte häller tro om man ser gropen vid den föredetta hållplatsen Norrbergsskolan. Entreprenören har satt upp en skyllt på ett byggstaket att arbetet beräknas vara klart våren 2022.
Men på Vaxholms kommuns hemsida står följande "Arbetet beräknas preliminärt vara klart i januari 2022. Då går bussen tillbaka till sin ordinarie sträckning och gatan öppnas för biltrafik igen." Så blir det en ny tidtabell för 681an i januari.
Inga kortturer som vände vid Bogesunds gård blev det häller av.