Hej!- - -
Jag har mest fina minnen från förr i tiden på gamla goda tiden!

* Minns på den gamla goda tiden när linje 636 och 637 utgick från Tekniska högskolan och ännu bättre var det då dem gick via Väsbylund innan motorvägen blev klar norr om E18.
-> Men den sistnämnda detaljen såg jag endast i tidtabellerna för när jag började nöjesåka var motorvägen klar norr om Söderhall.
* Minns även linje 635 som gick till/från Tekniska ut till Yxlan och Blidö via Åkersberga! Det var tider det!
(Var bra också när enstaka turer på linje 634 angjorde Tekniska men det är ett minneblott det med)* Självklart minns jag linje 639 på gamla goda tiden då den gick sju dagar i veckan året om och även via Hargshamn!
* Mer som också var bra på gamla goda tiden var turer på linje 436 som gick via Bullandö och turer på linje 440 som gick via Saltarö!
* Minns under en period också när enstaka turer på linje 436 gick till/från Ramsdalen ute på Värmdö, främst på helger.
* Men det bästa som ändå vart ute på Värmdö var när linje 492 gick ut till nästan samtliga ändhållplatser i Värmdö kommun som t.ex. till Överby via Stavsnäs och Sollenkroka
samt från Saltarö till Slussen via Bullandö! Föregångaren till linje 492 var linje 422 som hade liknande trafikuppgift och när 492 infördes blev det en riksnyhet av det i Aftonbladet minns jag!
* En mycket saknad linje är även linje 832 mellan Östhammar och Gävle!
* På gamla goda tiden kunde man dessutom se SL-bussar (tillhörande Busslink) på renodlade UL-linjer till bl.a. Forsmark, Björklinge och Järlåsa.
Tyvärr varar inget för evigt!

Det som en gång i tiden var bra

lyckades bli sämre med tiden!