Kul med bilder från Uppsala!

Sedan ett "udda" nummer hos Nobina Uppsala, vagn 2107, som tydligen tillhört Scaniabussar tidigare.

En av Nobina Uppsalas nyaste vagnar, en Setra boggi, med inv.nr. 3864. Jag misstänker att denna är stationerad i Uppsalas satellitdepå Enköping tillsammans med övriga Setravagnar hos Nobina UL.

Fortfarande rullar det "normalgolvsvagnar" hos Nobina Uppsala. Här ser vi vagn 6823, en f.d. Kalmarvagn, på linje 811 mot Östhammar. Notera typsnittet på inventarienumret. Detta typsnitt var vanligt på de Nobinavagnar som trafikerade Kalmar län.
2107 är en lånevagn från Scania. Den har tidigare i sitt liv bla. varit SL-röd. Den var hos Nobina Uppsala i höstas för att sedan vara en sväng i Gävle hos Nettbuss Stadsbussarna under vintern och kom tillbaka till Nobina i våras.
Det stämmer bra att alla Nobinas Setra-bussar i Uppland är stationerade i Enköpingsdepån!
De ledvagnar (med normalgolv) som finns i Uppland är 6816-6818, 6823, 6825, 6826. De tre sistnämnda är mycket riktigt inflyttade från Kalmar! Utöver ledvagnar finns det ett helt gäng boggibussar med normalgolv i 76xx-serien som levererades 2012 till Uppsala!
Sedan kände jag inte till att Danielssons kör åt Nobina på linje 848. Jag har tidigare endast sett Nobinavagnar på denna linje.
Nobina har fyra underentreprenörer för sin trafik i Uppland: Danielssons Busstrafik, Sköldhs Buss & Taxi, Edlunds Trafik och Kristian Larsson. Förutom Sköldhs har underentreprenörerna omlopp som innefattar många olika linjer i (nästan) hela trafikområdet.