I dag blev det ett besök i Uppsala även om jag inte förväntade mig att få se några nytillskott till UL-trafiken.
Först Nobina 7566 på linje 805 mot Stockholms län (Hallstavik).

Sedan ett "udda" nummer hos Nobina Uppsala, vagn 2107, som tydligen tillhört Scaniabussar tidigare.

En av Nobina Uppsalas nyaste vagnar, en Setra boggi, med inv.nr. 3864. Jag misstänker att denna är stationerad i Uppsalas satellitdepå Enköping tillsammans med övriga Setravagnar hos Nobina UL.

Fortfarande rullar det "normalgolvsvagnar" hos Nobina Uppsala. Här ser vi vagn 6823, en f.d. Kalmarvagn, på linje 811 mot Östhammar. Notera typsnittet på inventarienumret. Detta typsnitt var vanligt på de Nobinavagnar som trafikerade Kalmar län.

Edlunds Trafik var ute och körde på linje 102, här med en VDL boggivagn...

och här med en Volvo 8900 boggi. Jag tycker det är snyggt med fälgar i samma färg som bussen.

Slutligen en buss som jag inte sett tidigare i UL-trafiken, en Scania från Danielssons Busstrafik. Kan den vara nyflyttad till Uppsala?
Sedan kände jag inte till att Danielssons kör åt Nobina på linje 848. Jag har tidigare endast sett Nobinavagnar på denna linje.