Huvudmeny

Lite tips.

Startat av Möllers, 11 december 2007, 14:48:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Här på buss bilderna kan man inte göra mappar dom som kommer ifrån skåne ska ha en mapp till sig själv eller Stockholm bilder till sig själv då blir det lättare att hitta bussar på buss snack.
Bara lite tips  :)

Bengt Lindstein

Det blir nog inget bra.

Tänk på administratörerna som då kommer att få extra mycket mer att göra för att flytta på alla felinlagda bussbilder till rätt ställe.

Dom har ju redan tillräckligt mycket jobb med att flytta felinlagda ämnen pga att vissa forumbesökare inte lägger in rätt bilder/ämne på rätt forum (tavla?), och nu finns det ju bara 3 tavlor på forumet.

Hur skall det då bli om man skall ha en undermapp/tavla för varje region/län/företag mm.

Hälsar
Bengt

Möllers

Jo klart är nog mycket jobb.

Bengt Lindstein

Hade verkligheten på forumet sett annorlunda ut så hade det varit lättare att genomföra.
Idén var bra, har du några andra ideer på lager??

Undrar
Bengt

Patrik

Hur skulle man göra om man visade bilder från blandade platser? skulle man dela upp dom i olika mappar på hemsidan?
Svaret säger sig självt...

Simon Bertilsson

Varför?
Det skulle ju bara vara drygt att bläddra genom alla mappar. Det är ju variationen man är ute efter (det är iofs inte mkt varation idag heller. Bilder på likadana bussar med olika nummer är ingen ovanlighet), och den kan man ju glömma då.

Dålig idé enligt mig.

Staffan Sävenfjord

Ingen risk att vi kommer att gå efter förslaget. Vi är mycket restriktiva med att öppna nya tavlor. De fyra som finns nu har visat sig täcka 99,9 procent av behovet. Alla kan ju inte få bara prinskorv på smörgåsbordet även om det är det enda de äter.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Simon Bertilsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 december 2007, 19:35:24 PM
Ingen risk att vi kommer att gå efter förslaget. Vi är mycket restriktiva med att öppna nya tavlor. De fyra som finns nu har visat sig täcka 99,9 procent av behovet. Alla kan ju inte få bara prinskorv på smörgåsbordet även om det är det enda de äter.

Förstod och hoppades på det. :)

Bussmicke

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 11 december 2007, 19:32:07 PM
Det är ju variationen man är ute efter (det är iofs inte mkt varation idag heller. Bilder på likadana bussar med olika nummer är ingen ovanlighet), och den kan man ju glömma då.

Exakt samma på tågsidan...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

robbes

dock kan man önska ett krav i stället för att bara skriva ex vis swebus00000 i rubriken att man även skriver SL, Skåne Norrland osv i ämmnes raden

Bussmicke

Finner jag ingen anledning till. Jag skriver det jag känner för?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon Bertilsson

Citat från: robbes skrivet 11 december 2007, 22:52:41 PM
dock kan man önska ett krav i stället för att bara skriva ex vis swebus00000 i rubriken att man även skriver SL, Skåne Norrland osv i ämmnes raden

Ja, det är ju rätt givet. Ändå låter många bli.
Hur många kan direkt av en rubrik med en operatör och fyra siffror, direkt avläsa vad inlägget handlar om? Det skulle vara någon som är extremt påläst.
För mig säger det i alla fall ingenting. Så rubriker som förtäljer vad inlägget handlar om, det efterlyser även jag.

Bussmicke

Vem bestämmer vad andra skall skriva?
//Bussmicke.

Simon Bertilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 12 december 2007, 00:00:49 AM
Vem bestämmer vad andra skall skriva?

Öööh. Du har visst inte fattat.
Grejen är att det brukar bli mycket trevligare för andra om man underlättar saker och ting. Vill du sen inte ändra på dig, så får det stå för dig. Jag bestämmer inte det, och ingen annan heller för den delen.

Vill man att folk ska se positivt på en, så brukar man anpassa sig. Och att skriva ut ett ortsnamn i en rubrik brukar inte vara några katastrofala svårigheter.

Bussmicke

Scannar jag in från många orter skulle rubriken bli alldeles för lång, hur löser man det?
//Bussmicke.