Huvudmeny

Lite tips.

Startat av Möllers, 11 december 2007, 14:48:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Leif D

Nog snackat om detta tycker jag !
Micke har rätt inse det, varje skribent skriver väl den rubrik han själv önskar på sitt inlägg, varför skulle det vara på annat vis.

Jag kan ju garantera att det skulle tunna ut antalet inlägg och bidrag på ett påtagligt vis OM någon fick för sig att införa strikta regler för rubriksättningen.

Och isf skulle kanske ett antal privata forum dyka upp istället.    8)
;-)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Leif D skrivet 12 december 2007, 13:28:09 PM
Micke har rätt inse det, varje skribent skriver väl den rubrik han själv önskar på sitt inlägg, varför skulle det vara på annat vis.

Jag kan ju garantera att det skulle tunna ut antalet inlägg och bidrag på ett påtagligt vis OM någon fick för sig att införa strikta regler för rubriksättningen.

Därtill kommer något, som ingen tycks ha tänkt på. Nämligen detta att de allra flesta forumbesökare inte har ett strikt begränsat intresse som SL, Skåne, boggibussar, bussar från 1984 eller dubbeldäckade turistbussar som kör för Ölvemarks utan är allmänt bussintresserade. Det skulle alltså bli ett förfärligt klickande på olika tavlor för dessa som vill läsa "allt".
En rubrik som täcker innehållet är bra men man vill ju å andra sidan gärna att ens en inlägg skall bli läst och då är en klatschig replik ofta något som lockar fler läsare. Precis som i en kvällstidning - eller även den lokala morgontidningen.
Själv tycker jag inte att det är något problem att klicka på ett inlägg och finner jag då att detta är inget som intresserar mig så stänger jag den tråden igen utan att läsa den. Och jag har inte supersnabb uppkoppling även om det förvisso finns de som har ännu långsammare.

Simon Bertilsson

Citat från: Leif D skrivet 12 december 2007, 13:28:09 PM

Vem har påstått något om regler? Givetvis får Bussmicke & co sätta sina rubriker hur som helst. Jag bara la upp ett förslag, som det är helt frivilligt att anamma. Regler för det här vore ju absurt.