Huvudmeny

Fd GUB 524....

Startat av Kvarne, 28 november 2007, 20:56:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Simon A

Trevligt! Såg ut att vara förhållandevis fräsch fortfarande.

//Simon

Kvarne

Citat från: Simon A skrivet 28 november 2007, 21:14:45 PM
Trevligt! Såg ut att vara förhållandevis fräsch fortfarande.

//Simon

Bilden är tagen 2005.....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Niklas Bygdestam

Uppsalabussloggan kvar och inventarienumret också. Det enda som är utbytt är reg-skyltarna :)

Däremort ser det invändigt ut som om de satt upp gardiner i bussen
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

LTU projektas

Citat från: Kvarne skrivet 28 november 2007, 20:56:33 PM
....i "Östanland"....  :D

http://btfoto.narod.ru/autos/city/28.htm fun comment from author, " Scania с одностворчатыми дверями ... " means with doors combination 1-1-1, it's unusual in Russia, the most city buses have 2-2-1 or 2-2-2 doors combination.

Niklas Bygdestam

Citat från: LTU projektas skrivet 28 november 2007, 21:49:45 PM
http://btfoto.narod.ru/autos/city/28.htm fun comment from author, " Scania с одностворчатыми дверями ... " means with doors combination 1-1-1, it's unusual in Russia, the most city buses have 2-2-1 or 2-2-2 doors combination.

http://btfoto.narod.ru/autos/city/28.htm
Men vad var detta? Lacken är helt klart Uppsalagrönt. Men vi har aldrig haft med vita dörrar på bussarna. Dessutom har vi aldrig haft Scania CN 113 med dörrställning 1-1-1. Men bussen har också ett SL-märke i fronten. Det ser komiskt ut. Det måste alltså vara en SL-buss som lackats om till Uppsalagrönt i Ryssland för att likna andra bussar de har som är äkta fd Uppsala men ändå har de behållit SL-märket av någon okänd anledning
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Kvarne

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 28 november 2007, 22:09:39 PM
http://btfoto.narod.ru/autos/city/28.htm
Men vad var detta? Lacken är helt klart Uppsalagrönt. Men vi har aldrig haft med vita dörrar på bussarna. Dessutom har vi aldrig haft Scania CN 113 med dörrställning 1-1-1. Men bussen har också ett SL-märke i fronten. Det ser komiskt ut. Det måste alltså vara en SL-buss som lackats om till Uppsalagrönt i Ryssland för att likna andra bussar de har som är äkta fd Uppsala men ändå har de behållit SL-märket av någon okänd anledning


......och frågan är ju vilken fd SL-individ detta kan vara....Skulle tippa på fd Swebus 14xx/15xx....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 28 november 2007, 22:09:39 PM
men ändå har de behållit SL-märket av någon okänd anledning

Jag antar att ingen i Ryssland vet vad SL-emblemet står för. Antagligen tror många att det är en beteckning från busstillverkaren i "det lilla landet i väst".

Simon A

Citat från: Kvarne skrivet 28 november 2007, 21:16:09 PM
Bilden är tagen 2005.....
Menar du att det inte finns kvar längre?

//Simon

Kvarne

Citat från: Simon A skrivet 29 november 2007, 09:29:16 AM
Menar du att det inte finns kvar längre?

//Simon

Njaa...jag menar vad jag skrev...bilden är tagen 2005....var bussen är idag vet man ju inte...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Karsten

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 28 november 2007, 22:09:39 PM
http://btfoto.narod.ru/autos/city/28.htm
Men vad var detta? Lacken är helt klart Uppsalagrönt. Men vi har aldrig haft med vita dörrar på bussarna. Dessutom har vi aldrig haft Scania CN 113 med dörrställning 1-1-1. Men bussen har också ett SL-märke i fronten. Det ser komiskt ut. Det måste alltså vara en SL-buss som lackats om till Uppsalagrönt i Ryssland för att likna andra bussar de har som är äkta fd Uppsala men ändå har de behållit SL-märket av någon okänd anledning

Var hittar du SL-loggan? Kanske har jag blivit blind, men jag ser den inte.
Jag tror inte heller att det är någon fd SL-vagn, vad jag minns har det inte rullat 112/113 med litet skyltskåp och extra positionsljus ovanför vindrutan.

robbes

Citat från: Karsten skrivet 29 november 2007, 11:23:01 AM
Var hittar du SL-loggan? Kanske har jag blivit blind, men jag ser den inte.
Jag tror inte heller att det är någon fd SL-vagn, vad jag minns har det inte rullat 112/113 med litet skyltskåp och extra positionsljus ovanför vindrutan.

Kolla i fronten på Mb stjärneplats samt så sitter dekalen i rutasn bredvid dörren som alla entreprenörer till sl har

Simon A

Citat från: Kvarne skrivet 29 november 2007, 10:51:39 AM
Njaa...jag menar vad jag skrev...bilden är tagen 2005....var bussen är idag vet man ju inte...
Då är jag med på vad du menar men finns det inte ett uttryck som heter "Gamal Scania rostar aldrig" eller det kanske var kärlek förresten ;D

Cero

Citat från: Karsten skrivet 29 november 2007, 11:23:01 AM
Var hittar du SL-loggan? Kanske har jag blivit blind, men jag ser den inte.
Jag tror inte heller att det är någon fd SL-vagn, vad jag minns har det inte rullat 112/113 med litet skyltskåp och extra positionsljus ovanför vindrutan.

Det du ser ovanför vindrutan är inte positionsljus utan flagghållare.

Citat från: robbes skrivet 29 november 2007, 11:48:59 AM
Kolla i fronten på Mb stjärneplats samt så sitter dekalen i rutasn bredvid dörren som alla entreprenörer till sl har

Iofs kan man ju plocka delar från andra bussar vilket kan förklara SL-märket i nosen och även märkningen på fönstret bakom första dörren, men jag skulle nog också satsa på att detta är en f.d. SL:are. Dock ingen CN112 utan en CN113. För det senare talar avsaknaden av nummerkruka. Jag kan inte påminna mig att det funnits någon CN112 hos SL som haft destinationsdisplay. Det fanns ju någon 112:a så utrustad som Swebus importerade från andra delar av Sverige, men det var väl CR112? Definitivt var det gamla fronten iallafall. Dessutom ser strålkastarna för utgångsdörrarna "CN113-aktiga" ut.

Jag kan tänka mig att några av de först exporterade CN113 fick matrisskylten bortplockad före export och att man därför ersatt den med en enkel nummerlåda. Alternativt är detta någon av de Swebus/Connex-vagnar som aldrig fick matris utan som gick med rulle to the bitter end.

/Cero

Niklas Bygdestam

#14
Citat från: Cero skrivet 29 november 2007, 13:11:55 PM
Det du ser ovanför vindrutan är inte positionsljus utan flagghållare.

Iofs kan man ju plocka delar från andra bussar vilket kan förklara SL-märket i nosen och även märkningen på fönstret bakom första dörren, men jag skulle nog också satsa på att detta är en f.d. SL:are. Dock ingen CN112 utan en CN113. För det senare talar avsaknaden av nummerkruka. Jag kan inte påminna mig att det funnits någon CN112 hos SL som haft destinationsdisplay. Det fanns ju någon 112:a så utrustad som Swebus importerade från andra delar av Sverige, men det var väl CR112? Definitivt var det gamla fronten iallafall. Dessutom ser strålkastarna för utgångsdörrarna "CN113-aktiga" ut.

Jag kan tänka mig att några av de först exporterade CN113 fick matrisskylten bortplockad före export och att man därför ersatt den med en enkel nummerlåda. Alternativt är detta någon av de Swebus/Connex-vagnar som aldrig fick matris utan som gick med rulle to the bitter end.

/Cero


Men visst är det komiskt att ett bussbolag i Ryssland verkar ha infört Uppsalagrönt i äldre version som standardlack och sedan lackar om andra bussar till det utförandet :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.