Huvudmeny

Fd GUB 524....

Startat av Kvarne, 28 november 2007, 20:56:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Karsten skrivet 29 november 2007, 11:23:01 AM
Var hittar du SL-loggan? Kanske har jag blivit blind, men jag ser den inte.
Jag tror inte heller att det är någon fd SL-vagn, vad jag minns har det inte rullat 112/113 med litet skyltskåp och extra positionsljus ovanför vindrutan.

Har han börjat bli gammal och närsynt?  ::)

Martin Maltkvist

Citat från: Cero skrivet 29 november 2007, 13:11:55 PM
Det du ser ovanför vindrutan är inte positionsljus utan flagghållare.

Iofs kan man ju plocka delar från andra bussar vilket kan förklara SL-märket i nosen och även märkningen på fönstret bakom första dörren, men jag skulle nog också satsa på att detta är en f.d. SL:are. Dock ingen CN112 utan en CN113. För det senare talar avsaknaden av nummerkruka.
Med nummerkruka avses alltså dest.skyltar monterade på rulle?
och hur skiljer man i övrigt mellan CN112 och CN113?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Janne Rickman

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 30 november 2007, 02:05:52 AM
Med nummerkruka avses alltså dest.skyltar monterade på rulle?
och hur skiljer man i övrigt mellan CN112 och CN113?

Syns bl.a. på utformningen av instrumetpenelen genom framrutan.

/Janne

Kim

Billedet er fra Barnaul i Sibirien, de har en del busser fra GUB i denne by. Og de har mange busser fra Sverige.

Niklas Bygdestam

Citat från: Kim skrivet 30 november 2007, 08:34:33 AM
Billedet er fra Barnaul i Sibirien, de har en del busser fra GUB i denne by. Og de har mange busser fra Sverige.

Har stadstrafiken i Barnaul infört Uppsalagrönt som standardlack? Är kanske rentav samtliga deras bussar i Uppsalagrönt?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Karsten

Citat från: Verspieder skrivet 29 november 2007, 20:27:44 PM
Har han börjat bli gammal och närsynt?  ::)

Nej, men på den bild jag får upp på Kvarnes länk visas en CN112/113 där front och vämstersida syns. Ingen SL-logga syns, och inga rullbandsskyltar heller. Har jag blivit helt galen eller finns det fler bilder på samma länk, som jag inte hittar?

Janne Rickman

Citat från: LTU projektas skrivet 28 november 2007, 21:49:45 PM
http://btfoto.narod.ru/autos/city/28.htm fun comment from author, " Scania с одностворчатыми дверями ... " means with doors combination 1-1-1, it's unusual in Russia, the most city buses have 2-2-1 or 2-2-2 doors combination.

De är denna buss vi pratar om Björne....... :-)

/Janne

Niklas Bygdestam

Citat från: Karsten skrivet 30 november 2007, 11:45:47 AM
Nej, men på den bild jag får upp på Kvarnes länk visas en CN112/113 där front och vämstersida syns. Ingen SL-logga syns, och inga rullbandsskyltar heller. Har jag blivit helt galen eller finns det fler bilder på samma länk, som jag inte hittar?

Jag tror att du tittar på fel bild

Du tittar nog på den här bilden http://btfoto.narod.ru/autos/city/51.htm
Det är en äkta buss från Uppsala och har givetvis ingen SL-logga i fronten

Den bild som vi pratat om med en buss med SL-logga finns på den här bilden http://btfoto.narod.ru/autos/city/28.htm
Den är alltså Uppsalagrön men har aldrig varit i trafik i Uppsala utan är omlackad till Uppsalagrönt av ryssarna men har kvar en SL-logga i fronten vilket i alla fall jag tycker ser komiskt ut

Hoppas att det har klarnat lite nu ;)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 30 november 2007, 12:07:54 PM
Den bild som vi pratat om med en buss med SL-logga finns på den här bilden http://btfoto.narod.ru/autos/city/28.htm
Den är alltså Uppsalagrön men har aldrig varit i trafik i Uppsala utan är omlackad till Uppsalagrönt av ryssarna men har kvar en SL-logga i fronten vilket i alla fall jag tycker ser komiskt ut

Och även en "SL i samarbete med"-dekal på sidorutan.  :)

Karsten

Tack för hjälpen, nu är jag en fullt fungerande människa igen! :P