Sohlbergs i konkurs? (blev rekonstruktion!)

Startat av mittlinje, 20 november 2015, 14:40:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mittlinje

Citat från: Greger Larsson skrivet 21 december 2015, 19:52:18 PM
Storklubbarna Elfsborg och Frölunda har ca 10 huvudsponsorer vardera.
Det talas om miljonen i sponsring gällande Frölunda, menar du att det inte kommer att påverka verksamheten? Och för Helsingborgs IF med dålig ekonomi påverkar det säkert på något sätt, om inte så med fördyrade resor i framtiden. Så idrottsrörelsen får säkert en ekonomisk törn av rekonstruktionen. Men i Ö-vik har det nog ingen större betydelse för MoDo där reklamen vid rinkside är lätt att ta bort.

Greger Larsson

Det påverkar säkert. Men det är ändå inte så att det helt plötsligt står en massa klubbar på fallrepet..

Lars-Håkan_E

Citat från: Greger Larsson skrivet 21 december 2015, 20:39:35 PM
Det påverkar säkert. Men det är ändå inte så att det helt plötsligt står en massa klubbar på fallrepet..

Förmodligen inte, det är värre med den smäll som branschen får av detta.

mittlinje

Citat från: Greger Larsson skrivet 21 december 2015, 20:39:35 PM
Är inte så jag har beskrivit ärendet utan föreningslivet är mycket beroende av sponsorer, allt från lilla kvarterslaget till elitserieklubbarna. Och varje krona betyder något, man skall hämta in dessa kronor. Förhoppningsvis görs det till nästa säsong men då kan redan möjligheten till en investering som innebär att man kan hålla kvar sig i en division vara borta. Tror som sagt var att Sohlbergs delvis sorti i föreningslivet påverkar mer än vad många tror med tanke på hur sponsring/prispressande uteblir. Fasthåller vid mitt tidigare inlägg:
Citat från: mittlinje skrivet 20 november 2015, 17:28:35 PM
...... Det trista i detta är att idrottsrörelsen får betala viss del av rekonstruktionen ..........

Sundås

För övrigt kanske det vore lämpligt att ändra rubriken på tråden? Den är ganska missvisande, då det är en rekonstruktion det handlar om och inte en konkurs..  :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Lars-Håkan_E

Citat från: Sundås skrivet 22 december 2015, 21:16:25 PM
För övrigt kanske det vore lämpligt att ändra rubriken på tråden? Den är ganska missvisande, då det är en rekonstruktion det handlar om och inte en konkurs..  :)

Det kan varje skribent själv fixa, jag har ändrat rubriken i alla mina inlägg i tråden efter att rekonstruktionen påbörjades, den kan du också göra :-)

Sundås

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 22 december 2015, 21:27:29 PM
Det kan varje skribent själv fixa, jag har ändrat rubriken i alla mina inlägg i tråden efter att rekonstruktionen påbörjades, den kan du också göra :-)

Bra tanke där, skall göra det :)

Staffan Sävenfjord

Det har pratats om det förut men nu är det officiellt: cirka 15 anställda tjänstemän får lämna Sohlbergs. Ingen fastanställd bussförare blir av med jobbet men de timanställda kommer att få minskat antal arbetstillfällen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=6333079
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

mittlinje

Det visar sig att Sohlbergs inte hade så stor trafik i Trestad, rör sig bara om två bussar. Alltså behållet Trestadsbuss/Stigen och Ljungskilebuss kontrollen över området?

admin

Allt om forumskötsel är nu bortstädat, så debatten kan hållas inom ämnet samt i ett trevligt tonläge.
/Admin

Sundås

Citat från: mittlinje skrivet 23 december 2015, 19:45:44 PM
Det visar sig att Sohlbergs inte hade så stor trafik i Trestad, rör sig bara om två bussar. Alltså behållet Trestadsbuss/Stigen och Ljungskilebuss kontrollen över området?

Verksamheten där uppe startades i september i år. Så nej, den hade inte hunnit bli så stor.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Vi jobbar på för fullt med reducerad verksamhet, och allt ser hittills ut att gå enligt plan.

Strax under hundra bussar kommer ingå i verksamheten framåt, och av dem är cirka 60 stora bussar och 40 mindre, om jag minns siffrorna rätt.

Depåer kommer finnas i Borås, Skene, Svenljunga, Göteborg, Staffanstorp och Kalmar.

Niclas Rosenius

Citat från: Sundås skrivet 17 januari 2016, 20:50:36 PM
Vi jobbar på för fullt med reducerad verksamhet, och allt ser hittills ut att gå enligt plan.

Strax under hundra bussar kommer ingå i verksamheten framåt, och av dem är cirka 60 stora bussar och 40 mindre, om jag minns siffrorna rätt.

Depåer kommer finnas i Borås, Skene, Svenljunga, Göteborg, Staffanstorp och Kalmar.

Har du nån koll på vilka bussar som finns kvar i företaget?

//Niclas

Sundås

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 18 januari 2016, 11:10:00 AM
   Har du nån koll på vilka bussar som finns kvar i företaget?

//Niclas

Det skall kunna gå att få fram, dock finns det en del bussar kvar just nu också som står avställda.

Kollar på detta vid tillfälle.