Ny skyltning på Roslagsbussarn mot Stockholm? - 13 maj 2015

Startat av Mikael T Nilsson, 13 maj 2015, 15:24:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Matte

På Linje 865 från Huddinge Sjukhus/Skärholmen är det endast avstigning Handenterminalen, Haninge Centrum och Söderbymalmsskolan. Så den kör med texten Handen till hållplats Vallavägen och när man åker därifrån så skyltar den om till Endast avstigning.

Själv tycker jag att linjenumret inte spelar nån roll att det inte står där för det är ju ointressant för mig om det står linjenummer på en buss jag inte får kliva på om jag själv är resenär.

Carl Eric

Citat från: homer skrivet 13 maj 2015, 21:37:11 PM
även motorvägsbussar mot slussen från Nacka och Värmdö får samma skyltning, för att sedan direkt efter Nacka trafikplats slå om till vanlig skyltning igen

Det kan omöjligt vara ett så stort problem med påstigande på Nacka trafikplats så att det motiverar en speciell skyltning. Under alla de åren som jag åkte buss till Slussen tror jag att det max var 1 resenär i halvåret som försökte åka med från Nacka trafikplats...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Henke

Citat från: Carl Eric skrivet 15 maj 2015, 09:33:04 AM
Det kan omöjligt vara ett så stort problem med påstigande på Nacka trafikplats så att det motiverar en speciell skyltning. Under alla de åren som jag åkte buss till Slussen tror jag att det max var 1 resenär i halvåret som försökte åka med från Nacka trafikplats...

Jag kan tycka att det till viss del är bra med "endast avstigning" i skylten vid Nacka Trafikplats inväg.  Vi har ju iaf i morgonrusningen inväg påstigning för våra C-bussar vid Nacka trafikplats.  Men det borde gå att kombinera "endast avstigning" med linjenummret, samt bussen ska ej skylta om redan efter Mölnviksrondellen, Lemshaga, Värmdö Marknad, Hålludden, Lagnövägen,Liljekonvaljens väg, Orminge C, Centralplan, Björknäs C resp, Skuru Torg,  utan det räcker ju att skylten ändras några hundra meter innan Nacka Trafikplats, samt den bör ligga kvar tills några hundra meter efter Nacka Trafikplats.

Bussmicke

Trist för oss BUssfotografer som får Mindre intressanta bilder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.