Bilder på en av KR:s nya 9700

Startat av Oskar A, 18 november 2007, 21:41:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Igår eftermiddag var jag och fotade KR 238 som kom till Uppsala under fredagen. Bättre bild på bussen kommer när jag lyckas fota den i trafik.


Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Ante

Trevligt!
Har du reg.nr. resp. inv.nr. på de två nya 9700:orna samt 3 nya 8700:orna?
Visst stämmer antalet? :P

Oskar A

Hej och tack! Den andra 9700:an ska heta 239 och har reg.nummer ASN 776. De tre 8700 kommer få inv.nummer 235-237.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Patrik

Fyfan, nu börjar det bli häftigt!

Ante


Oskar A

Både ja och nej. Reg.numren CZL 503 OCH DDC 015 har tidigare nämnts. Dessa misstänker jag tillhör 235 (CZL 503) och 236 (DDC 015) men är långt ifrån säker.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Ove Bojarp

KR 235 är CZL 503 med karossnr  3693
KR 236 är DDC 015 med karossnr 3694
KR 237 är CCU 903 med karossnr 3695
KR 238 är EBW 581 med karossnr 6523
KR 239 är ASN 776 med karossnr 6524

                                     Håll till godo

Jacob med C

Ska den ersätta 1 av dom som krockade härom året?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Fredde

CitatSka den ersätta 1 av dom som krockade härom året?

Har för mig att dom blev ersatta av några MB?

/Fredde

Walter

#9
Citat från: Fredde_J skrivet 19 november 2007, 12:15:47 PM
Har för mig att dom blev ersatta av några MB?

/Fredde

De krockade 9700 ersattes av två MB. Dessa 8700 och 9700 som kommer nu är för utökning av trafiken enligt tidigare uppgifter här på BS http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=6085.msg39653#msg39653
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Johan B

#10
Tjusigt. Är det senaste modet att motorn ska sitta bak? Tidigare så är det ju Lysekils Buss som kört detta koncept men nu hänger tydligen KR på. Varför verkar man helt plötsligt inte vilja ha mittmotor längre? Kostnadsskäl?

Mikael T Nilsson

Trevligt! Ska bli kul att se dem i trafik.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Tråkigt att det nog blir omöjligt att få syn på sådan i SL-lack i Norrtäljeområdet...  :(

Kinslayer

Citat från: Johan B skrivet 19 november 2007, 14:44:58 PM
Tjusigt. Är det senaste modet att motorn ska sitta bak? Tidigare så är det ju Lysekils Buss som kört detta koncept men nu hänger tydligen KR på. Varför verkar man helt plötsligt inte vilja ha mittmotor längre? Kostnadsskäl?

Ja det verkar konstigt...trodde att 9700 bara fanns med mittmotor men man lär sig hela tiden. Personligen gillar jag inte bakmotorbussar alls! Speciellt inte på vintern....

Soe

Om man vill ha en bra handikapplyft (barun) så blir det bakmotor. Den går inte att använda ihop med mittmotor.

Visst är det en trevlig buss. Tyvärr har Volvo inte läst beställningen riktigt, så dom byggde 9700 H trots att vi beställt 9700 S. Snacka om tabbe, dom är för höga för vägportar på linje 804 i Västerås.


Soe