Bilder på en av KR:s nya 9700

Startat av Oskar A, 18 november 2007, 21:41:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle

Citat från: Soe skrivet 19 november 2007, 16:39:09 PM
Om man vill ha en bra handikapplyft (barun) så blir det bakmotor. Den går inte att använda ihop med mittmotor.

Visst är det en trevlig buss. Tyvärr har Volvo inte läst beställningen riktigt, så dom byggde 9700 H trots att vi beställt 9700 S. Snacka om tabbe, dom är för höga för vägportar på linje 804 i Västerås.

Soe

Aningen klantigt av Volvo om det nu är så

Cero

Visst är det en trevlig buss. Tyvärr har Volvo inte läst beställningen riktigt, så dom byggde 9700 H trots att vi beställt 9700 S. Snacka om tabbe, dom är för höga för vägportar på linje 804 i Västerås.

Soe

Det finns duktiga customchoppare som kan fixa sådant. ;D

/Cero

Soe

Det fixar sig kanske av sig självt den dag som bussen sätts ut på den linjen och chauffören inte ser skyltarna.

Soe

bjalle

Citat från: Soe skrivet 19 november 2007, 17:36:05 PM
Det fixar sig kanske av sig självt den dag som bussen sätts ut på den linjen och chauffören inte ser skyltarna.

Soe

;D ;D

Hade jag varit KR Trafik hade jag ställt krav på Volvo att de fick fixa beställda bussar och inget annat och fixa lånebussar så länge

Ersa

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 19 november 2007, 17:42:26 PM
Hade jag varit KR Trafik hade jag ställt krav på Volvo att de fick fixa beställda bussar och inget annat och fixa lånebussar så länge

Kan bussarna inte gå på de linjer man beställt dem för är det på gränsen till skandal. Bara att ta tillbaka dem och leverera nya. Sälja bort de "gamla" går nog bra ändå.

Walter

Citat från: Verspieder skrivet 19 november 2007, 17:52:13 PM
Kan bussarna inte gå på de linjer man beställt dem för är det på gränsen till skandal. Bara att ta tillbaka dem och leverera nya. Sälja bort de "gamla" går nog bra ändå.

Gul lack går ju att använda på många ställen i detta landet!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Johan B

Om man vill ha en bra handikapplyft (barun) så blir det bakmotor. Den går inte att använda ihop med mittmotor.

Soe

Är det lyften som bygger såpass långt in mot mitten att den skulle krockat med motor/växellåda som är problemet? Klaebruten i Norge har 9700 med dubbeldörr bak och mittmotor vilket fick mig att anta att man hade samma lyftsystem, därav min fråga från första början, men då har man där dubbeldörrar av praktiska skäl antar jag.

Walter

Citat från: Johan B skrivet 19 november 2007, 18:16:50 PM
Är det lyften som bygger såpass långt in mot mitten att den skulle krockat med motor/växellåda som är problemet? Klaebruten i Norge har 9700 med dubbeldörr bak och mittmotor vilket fick mig att anta att man hade samma lyftsystem, därav min fråga från första början, men då har man där dubbeldörrar av praktiska skäl antar jag.

Är inte liften annorlunda med dubbla bakdörrar, dvs mittmotorn får plats?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Cero

Citat från: Verspieder skrivet 19 november 2007, 17:52:13 PM

Jag antar att bussarna inte är mottagna av KR. Man kan ju inte ta emot något man inte beställt. Om man gör det blir det ju en gåva. :D
/Cero

LinusG

Vi har fått en 9700 Face levererad med mitt motor och hkp lyft. 
U-Lift tror jag den heter..
Så inte behöver man ha bak motor för att klara handikapp kraven inte!

//Linus

Fredde

Vad är skillnaden mellan 9700 H och S? Enbart den totala höjden på bussen?

/Fredde