reservdelar volvo b10m säffle 1985

Startat av christianhamberg, 02 september 2014, 18:29:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

christianhamberg

hej, jag är ute efter framrutor/ huvudstrålkastare mm till min volvo b10m säffle kaross årsm 1985.
väldigt tacksam för tips vart jag kan få tag i grejorna då någon har kastat sönder mina.
mvh christian

Lars-Håkan_E

Citat från: christianhamberg skrivet 02 september 2014, 18:29:56 PM
hej, jag är ute efter framrutor/ huvudstrålkastare mm till min volvo b10m säffle kaross årsm 1985.
väldigt tacksam för tips vart jag kan få tag i grejorna då någon har kastat sönder mina.
mvh christian

Hej!

1985 fanns det tre olika frontpartier så det vore bra att veta vilken av dem det är? Eller Reg nr på bussen.

Ersa

Dessa runda strålkastare är väl i olika standardstorlekar (tum) världen över, och borde väl nytillverkas än idag?

Lars-Håkan_E

Citat från: Ersa skrivet 03 september 2014, 11:27:48 AM
Dessa runda strålkastare är väl i olika standardstorlekar (tum) världen över, och borde väl nytillverkas än idag?

Ja 1985 fanns det väl tre varianter, den sista med plant glas är det i a f inga bekymmer att köpa nya, det är väl 5,5"

christianhamberg

Reg nr blc 538. Det är dubbla runda framlysen

Niklas Bygdestam

Citat från: christianhamberg skrivet 03 september 2014, 20:21:03 PM
Reg nr blc 538. Det är dubbla runda framlysen

Fast det fanns alltså tre olika typer av front på Säffle omkring 1985, och alla hade dubbla runda framlysen. Så frågan är vilken variant som stämmer med din?

Alternativ 1

Alternativ 2

Alternativ 3

Vilken av dessa tre varianter är det på din buss?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Lars-Håkan_E

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 03 september 2014, 21:37:48 PM
Fast det fanns alltså tre olika typer av front på Säffle omkring 1985, och alla hade dubbla runda framlysen. Så frågan är vilken variant som stämmer med din?

Alternativ 1

Alternativ 2

Alternativ 3

Vilken av dessa tre varianter är det på din buss?

Gissar att det är alt 3.

Ersa

christianhamberg

Tycker alt 2. Ser mer liknande ut. Min front på bussen är även mer lik alt 2 än alt 3.

christianhamberg

Skickar en länk med bild på min front. dock trasiga lysen och rutor därav jag söker efter dom :)

Ersa

Oj! Är Ajokkin i bakgrunden rentav JPA666? Tycker den ser bekant ut! :)

Strålkastarna på just denna front känns det ju som att de borde vara enkla att hitta. De är väl i nån standardiserad storlek och brukar alla ha plats för en H4 samt en 5w-lampa.

christianhamberg

Ja jpa666 är min och pappas. Och b10m är min egna.
Vilken av bild förslagen på Lampor ska de va på min b10a? Å går de å få tag i framrutor? Sido ruter har jag fått tag i iallafall:)

Kjell Niklasson

Jag tror att lampor ifrån vw golf 1 eller 2 passar.

Ersa

Kul! JPA666 är en av "mina" gamla skolbussar från grundskoletiden. :)