reservdelar volvo b10m säffle 1985

Startat av christianhamberg, 02 september 2014, 18:29:56 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

christianhamberg

okej:) vi har ägt scanian sen 2005 å den har gått många tusen mil över hela Sverige i vår ägo.

ingen som har tips på nå bra hemsida för att hitta delar till volvon?

har ringt många skrotar utan resultat för att få tag i rutor, lysen mm

Ersa

Vad tror ni andra om att hitta vindrutor i Estland? Svenska bussbolag har ju skickat många med dylika Säfflebussar dit, som direkt plockats ner i delar.

Lars-Håkan_E

Citat från: christianhamberg skrivet 04 september 2014, 17:07:21 PM
okej:) vi har ägt scanian sen 2005 å den har gått många tusen mil över hela Sverige i vår ägo.

ingen som har tips på nå bra hemsida för att hitta delar till volvon?

har ringt många skrotar utan resultat för att få tag i rutor, lysen mm

Strålkastarinsatser är det inte lönt att leta beggade, köp nya fräscha för ett par hundringar.

När det gäller rutor är ju problemet att det fanns flera olika mått och att mycket som fanns kvar numera har kasserats.

Har du kollat med några av de större bussglasfirmorna? Det kan ju gömma sig något i deras lager som kan köpas för en spottstyver.

christianhamberg

Strålkastare tänkte jag köpa nya problemet är att jag ej hittat nånstans att beställa.

Har du nått bra tips på firma som säljer buss rutor ?

j-a

Citat från: christianhamberg skrivet 04 september 2014, 20:50:07 PM
Strålkastare tänkte jag köpa nya problemet är att jag ej hittat nånstans att beställa.

KG Knutsson eller Huzells borde ha strålkastare.

christianhamberg

har fixat lyktor. men rutorna verkar vara ett större bekymmer :/

Björn Forslund

Ett alternativ är att kolla Blocket och spana efter avsomnade husbilsobjekt och liknande av rätt modell och slakta en sådan för reservdelar.

Ersa

Citat från: christianhamberg skrivet 04 september 2014, 20:50:07 PM

En firma som byter rutor åt bussbolag är www.svenskabussglas.se

Björn Forslund

En polare säger Pilkington i Skärholmen. Kanske något att kolla, även om de är grossist och säljer till glasmästare.

christianhamberg

Tack för tips ska kolla upp de på måndag :)

christianhamberg

Ingen tur med att hitta fram rutor. Knepigt då de är en så vanlig kaross.

Ersa

Karossen är inte direkt vanlig längre. I varje fall inte i svensk linjetrafik. Jag skulle åter gissa på Estland, dit ett flertal bussar med denna kaross exporterats. Både får trafik och för demontering i delar direkt vid ankomst.

Den där firman i Estland som totalrenoverar gamla bussar till nyskick, Busland, kanske har idéer?
www.busland.ee/?lang=sv