Huvudmeny

Strejkbussar i Hyllie

Startat av Cyklisten, 04 juni 2014, 20:59:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: almeli skrivet 04 juni 2014, 21:57:05 PM
Var rullar sådana här Irisbussar normalt? Minns inte att jag har sett dessa i Köpenhamn

Lokalbus, Køge - 4414 (CW89184)
http://www.danskebusser.dk/bus/vognlister/vis_vognliste_soeg.php?int=4414
http://www.danskebusser.dk/bus/billeder/vis_billede.php?ID=20352

Køge och Høje Taastrup finns med i mina önskemål att hinna åka till på semestern.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Merikarhu

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juni 2014, 11:11:52 AM
Ska folk GÅ till kastrup??

Det är klart att det blir konsekvenser av en strejk, men du som aldrig jobbat i denna bransch förstår kanske inte hur villkoren egentligen är?
Om man vänder på det, antar att du fortfarande jobbar på lager? ICA inser att det är alldeles för dyrt att ha er anställda själva, istället så säger de upp er och säger att ni är välkomna tillbaka genom ett bemanningsföretag och om ni kan tänka er att jobba på deltid, eller få försämrade villkor. Klart du skulle bli upprörd?

/Merikarhu

Staffan Sävenfjord

Citat från: Merikarhu skrivet 05 juni 2014, 13:27:03 PM
Det är klart att det blir konsekvenser av en strejk, men du som aldrig jobbat i denna bransch förstår kanske inte hur villkoren egentligen är?
Om man vänder på det, antar att du fortfarande jobbar på lager? ICA inser att det är alldeles för dyrt att ha er anställda själva, istället så säger de upp er och säger att ni är välkomna tillbaka genom ett bemanningsföretag och om ni kan tänka er att jobba på deltid, eller få försämrade villkor. Klart du skulle bli upprörd?

/Merikarhu

Jo, det är klart att man som strejkande skulle bli upprörd i sådant fall. Men det är ju inte detsamma som att påstå att det är strejkbryteri. Jag har ju i mitt inlägg visat att Seko inte anser ersättningsbussar vara strejkbryteri.