Förstördes någon buss i Mariefred?

Startat av Niklas Bygdestam, 16 mars 2014, 12:46:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

saurer

Stod det inte en av Folke Bernadottes bussar i Mariefred ,var är den nu

Staffan Sävenfjord

Citat från: saurer skrivet 18 mars 2014, 06:23:33 AM
Stod det inte en av Folke Bernadottes bussar i Mariefred ,var är den nu

Enligt detta inlägg så flyttades den bussen till Malmö 2010.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=41028.msg299995#msg299995

I vilket fall som helst så lär det ju inte ha stått någon buss på Grafikens hus.

Lars-Håkan_E

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 18 mars 2014, 08:05:58 AM
Enligt detta inlägg så flyttades den bussen till Malmö 2010.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=41028.msg299995#msg299995

I vilket fall som helst så lär det ju inte ha stått någon buss på Grafikens hus.

Den bussen stod ju f.ö på slottet och hade inte något med Grafikens hus att göra :-)

Enda koppling mellan buss och Grafikens hus har varit att SVOF som ett av sina uppdrag kört besökare mellan Sthlm o Mariefred åt just Grafikens Hus.

Sedan hur detta på olika forum har blivit till ett rykte att en buss brunnit upp när Kungsladugården i Mariefred eldhärjades kan man ju ifrågasätta.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 18 mars 2014, 08:38:20 AM
Den bussen stod ju f.ö på slottet och hade inte något med Grafikens hus att göra :-)

Enda koppling mellan buss och Grafikens hus har varit att SVOF som ett av sina uppdrag kört besökare mellan Sthlm o Mariefred åt just Grafikens Hus.

Sedan hur detta på olika forum har blivit till ett rykte att en buss brunnit upp när Kungsladugården i Mariefred eldhärjades kan man ju ifrågasätta.

Jo, jag försökte ju ifrågasätta detta men med föga framgång.

Någon veteranbuss har alltså inte brunnit upp eller ens varit hotad men däremot var det ett tag stor risk för att museijärnvägen skulle ha drabbats av branden. Det fanns dock medlemmar på plats som kunde bevaka händelseförloppet varför det stannade vid några mindre tillbud.

JDS

Det var ju Staffan Sävenfjord som skapade ryktet i detta forum i det ögonblick han dementerade det. Niklas Bygdestam har, såvitt jag kan se oskyldigen, bidragit en smula till händelseutvecklingen genom att sprida en förmodan att bussen kan ha förvarats vid Grafikens hus. Den uppfattningen kan han ha fått från Postvagnen, där det inte påstods så, men gick att tolka så.

Walter

Citat från: JDS skrivet 18 mars 2014, 09:06:24 AM
Det var ju Staffan Sävenfjord som skapade ryktet i detta forum i det ögonblick han dementerade det. Niklas Bygdestam har, såvitt jag kan se oskyldigen, bidragit en smula till händelseutvecklingen genom att sprida en förmodan att bussen kan ha förvarats vid Grafikens hus. Den uppfattningen kan han ha fått från Postvagnen, där det inte påstods så, men gick att tolka så.

Men ge er. Frågan är besvarad och den följande diskussionen om vem som insinuerat vad kan ni ha via pm.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Leyland

Citat från: JDS skrivet 18 mars 2014, 09:06:24 AM

Och ?

Ge dig!

TobbeH

Det jag menade med "Fy vad synd" för någon dag sen var inte att jag tyckte det var synd att inte någon buss brann utan jag menade att det var synd att Grafikens hus brann ner. Så jag ber om ursäkt om någon någon missuppfattade mig.
Produktionssupport Nobina Charlottendal

JDS

Jag tror inte att någon missuppfattade dig. Men den här tråden är ett ganska bra exempel på hur man kan göra en höna av en fjäder på internet. Det räcker att hitta på en missuppfattning, argumentera för att den är felaktig, sen har man snart folk som tror på den ändå, och strax beter sig alla som en skolklass som inte har fått lunch  ;D

BengaB40

Hej! En missuppfattning som är felaktig är väl rätt? En uppfattning som är felaktig borde däremot vara fel? Eller är det jag som blivit helt dement?  Hälsn. BengaB40