Huvudmeny

Vad nu då Kvarne?

Startat av BadTab, 06 november 2007, 00:24:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Så skriver han så här: 
Citat från: Kvarne på Blocketatt göra om till en racingbuss, hästbuss eller liknande
Det är inte likt honom, han brukar ju fasa för sånt.
Nåväl, jag ska inte gå händelserna i förväg (Vet ej mer än vad som framkommit här) utan han får själv berätta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Sälj det inte Kvarne du gör en stor misstag du kommer ångra så mycket sen jag lovar kvarne  :-\
Är mycket fin Volvo Ledbuss snyggaste SL bussen av den års modellen  :)
Finns visa som spar på sina bussar som är jätte gammla som denna.
Den bussen kommer blir mer värt sen om 30 år bussen  ;)
Tycker det är synd att sälja det stackas buss sen  :'(
Upp till dig Kvarne.

jocke

Synd på de. Vi får skramla ihop 35K
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Möllers

alla på buss snack får hjälpas ått skramla ihop  ::)

Möllers

om jag hade haft mycket pengar så skulle jag köpt den  ;D
SKulle jag har haft den på landet i Landskrona hos min pappa.
Kunde man sen spelat Playstation 3 i den sen det skulle vara roligt o haft en 42 tom i den av HD tv  ;D
Då hade jag mått som en ängel sen.

Walter

Tycker Kvarne gör rätt om han inte bedömmer att han har råd/ork/möjlighet att fixa bussen så den klarar besiktningen. Givetvis synd men han har ju en kvar!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jonas M. Bobjörk

Synd som sagt att man inte har pengar.
Eller plats att ställa den på.
Kortet har man ju :)

Möllers

Har han en till buss det viste jag inte om.
Vilken buss är det då :)

Simon A

Vi får väl hoppas att den hamnas hos ne person som inte gör om den till en racingbuss elr liknadne utan behåller den i orginalutförande.

//Simon

Ersa

Va? Avvecklar han t.o..m flaggorna? De kan han ju ha på H3:an. Jag hoppas att han bara kollar läget på marknaden, och inte gör slag i saken. H22 6431 är verkligen värd att bevaras fram till den åttonde mars 2013 då den blir skattefri och kan tas i trafik på heltid igen. Tyvärr har jag inte jag heller 35 000 kr på fickan, och ingen bra torr förvaringsplats har jag lyckats leta reda på här i Umeå heller  :(

Kvarne

För att förinta alla spekulationer hit och dit och göra er informerade om läget så skall jag nu ger lite information!

Som nu de flesta vet så fick jag ju nedslag på spindellederna båda fram och därmed vart bussen inte godkänd på besiktningen. Nåväl, det hade jag tänkt att fixa. Sen för några månader sedan kom nästa smäll. 8st rutor slogs sönder varav en gick rakt igenom. J-la vandaler.
Visst, polisanmälan är gjord, men de kommer ju undan.

Ju längre tiden har gått efter det där har jag tänkt mer och mer att om man inte hittar en bra uppställningsplats, allra hellst under tak, så är det allt annat än bra för bussen. Den senaste månaden har jag tänkt mycket, vridit och vänt på tankarna, funderat över H3an, 6333, och hur jag ska göra. Sälja 6431 och satsa på 6333? Eller skrota 6333 och ta delarna till 6431...?

Så häromdagen så beslutade jag mig för att lägga upp en annons på blocket. Mest för att kolla läget. In i det sista var jag osäker och till och med ovillig att lägga ut annonsen. Jag vill ju behålla "henne", men jag har insett mer och mer att "hon" kommer bli ett vrak. Tyvärr..

Så jag skrev annonsen, men inte föräns dagen därpå förmådde jag mig att betala den så att den faktiskt lades ut.

Det är riktigt tråkigt att göra sig av med "henne", än värre att tänka tanken på att ngn kanske kommer bygga om "henne" till race/hus/hästbuss..

Nåväl, hittills har inte kommit överens med någon så "hon" är fortfarande ute på Blocket.... :( :-\ :'(
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

OSkar000

Har du funderat på att leta uppställningsplats utanför stockholmsområdet? Det borde vara bra mycket enklare att hitta en relativt billig uppställnigsplats om du letar dig längre ut i landet. Ring runt bland företag som har (för) stora industriområden som är ordentligt inhägnade så lär du i alla fall slippa vandalerna, tak kanske blir värre att ordna. Ju längre ut i obygden desto enklare lär det bli att hitta en plats. Obygden behöver dock inte innebära halvvägs till nordpolen :)

Björn Forslund

Här i Stockholm är det hopplöst. Uteplatser som är någorlunda skyddade mot ligister är mycket dyra. Att ha bussen inomhus i stockholmsområdet är närmast en utopi.
Just det var anledningen till att vi låtit placera vår CF i Småland, där den får stå tryggt inomhus, och det finns folk som jobbar med den.

RoTe

http://www.blocket.se/vi/13905845.htm?ca=10_s

Sväljer minst 3st ledvagnar och ligger i Alunda, inte orimligt långt från 08 land således.

Är du intresserad kan jag tänka mig att hyra in mig på ett hörn i lokalen.