Vad nu då Kvarne?

Startat av BadTab, 06 november 2007, 00:24:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Danne B.

Citat från: RoTe skrivet 07 november 2007, 00:15:35 AM
Ser inget hinder till att backa in bussen. Kvarne kanske bör låta bli dock, då han inte har D kort ens. ;)

Allting är ju relativt, jag hade en årshyra på 18000kr på mitt förra hobbygarage. Det var på 40m2...
Jag menar att Kvarne får väl dela lokalen med någon då det blir massvis med plats över.

Bara som en parentes kan ju nämnas att 18000:- /år inte ens räcker till en plats i ett flerbilsgarage innanför tullarna i Sthlm...

Och att hitta en uppställningsplats för en personbil inomhus (kallgarage) för mindre än 6000:- inom 10 mil från stan är verkligen utopi...

Tänkte bara så att folk runtom i landet får lite perspektiv på vad det KAN kosta och att för oss som bor i Stor-Stockholm så KAN alltså 18000:- för ett garage kännas som ett fynd!

//Danne

Björn Forslund

Inte illa, men svettigt med 20 tusen om året per buss om det kläms in tre. SvOf har lite planer på att hyra en bit mark och sätta upp en större begagnad tälthall, men det dröjer nog ett tag till innan detta realiseras.

Jonas M. Bobjörk

Hos mig i Innerskärgården kan man för c:a 440 spänn hyra varmgarage som man nätt å jämt får in en Volvo 850 i...
Var man gör av en buss eller lastbil vet jag ej. Lastbilsparkering finns, men då måste man parkera den utomhus och rätt avskilt.

Ersa

I alla större städer är det problem att få tag i lokaler. Därför bör hobbybussar som kan bli fuktskadade stå i fina torra lokaler ute i skogen i "långtbortistan". Ett tips kanske är kraftstationer och sådant norröver? Här i Umeå förvarar många sina husvagnar inomhus i betongbyggnader tillhörande kraftbolag, under vintern. Men här är man heller inte rädda för att åka 10-15 mil enkel resa för att hämta/lämna vagnen två ggr/år.