Vad bör en hemsida hos ett bussbolag innehålla?

Startat av Carl Eric, 05 november 2012, 19:41:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Satt och surfade runt på olika bussföretags hemsidor, och började fundera lite på deras väldigt innehåll. Givetvis är det så att alla företag vill fokusera på och lyfta fram olika saker kring deras företag men jag började ändå fundera lite och tänkte därför fråga:

* Vad tycker ni är viktigast/mest intressant när ett gäller ett bussföretags hemsida?

* Har ni några exempel på företag som ni tycker har lyckats extra bra?


Personligen ser jag gärna att företaget har en ordentlig presentation över sina bussar så att jag vet vad jag kan förvänta mig att få åka med om jag anlitar företaget. Men vad tycker ni? Skriv gärna i denna tråd!

Tack på förhand!


MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jacob

Ja bilder och information om samtliga bussar anser jag är mycket viktigt. Då har man också möjlighet att välja en specifik buss. Då vet man precis vad man får.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Lars-Håkan_E

Citat från: Jacob skrivet 05 november 2012, 20:14:16 PM
Ja bilder och information om samtliga bussar anser jag är mycket viktigt. Då har man också möjlighet att välja en specifik buss. Då vet man precis vad man får.

//Jacob

Samtliga bussar fungerar ju för de små företagen som har kanske max 15-20 bussar

Företag som har 50-100-500 och ännu fler kan ju omöjligen presentera dessa utan då presenterar man de olika busstyperna (Konferensbuss-Turistbuss 50 pl-Turistbuss-58 pl-Dubbeldäckare-Turistbuss med lyft etc)

Jacob

Citat från: Håkan_E skrivet 05 november 2012, 20:19:06 PM
Samtliga bussar fungerar ju för de små företagen som har kanske max 15-20 bussar