Några veteraner på Djurgården!

Startat av mjtag, 07 oktober 2007, 21:14:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mjtag

Hejsan!
Här kommer några bilder från Djurgårdslinjens autentiska ersättningstrafik med anledning av renoveringen av Djurgårdsbron. Hoppas dom gläder någon.

Lägg märke till bussen längst till vänster som är skyltad Uppsala.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

Simon A

Dom glädjer verkligen mig som har åkt nästan samtliga bussar och är med i sällskapet. Har du fler så lägg gärna upp dom med :)

//Simon

Björn Forslund

Vilka bussar har hittills rullat? Blir det något roligt typ CR76 från Uppsala?

mjtag

Citat från: Simon A skrivet 07 oktober 2007, 21:18:31 PM
Dom glädjer verkligen mig som har åkt nästan samtliga bussar och är med i sällskapet. Har du fler så lägg gärna upp dom med :)
//Simon
Trevligt att bilderna uppskattas. Det här är dom bilder jag tagit hitills av Djurgårdslinjens ersättningstrafik. Eftersom jag inte är någon direkt bussentusiast utan mer åt spårtrafikshållet så fotar jag inte bussar så ofta. Men det kan säkert bli fler bilder härifrån.

mjtag

Citat från: Björn Forslund skrivet 07 oktober 2007, 21:49:18 PM
Kan inte svara på detta. Jag har bara sett dessa tre bussar i ersättningstrafiken. SSS andra dubbeldäckare från Malmköping har säkert varit uppe och kört några varv också. I övrigt vet säkert någon annan mer.

Karsten

Citat från: Björn Forslund skrivet 07 oktober 2007, 21:49:18 PM

Möjligtvis, om någon av de andra rasar. Men varför ska de göra det? Det brukar bara vara jag som kör sönder bussarna, och jag har ännu ingen körning på 7:an inplanerad.. :P

Simon A

Citat från: mjtag skrivet 07 oktober 2007, 22:01:15 PM
Trevligt att bilderna uppskattas. Det här är dom bilder jag tagit hitills av Djurgårdslinjens ersättningstrafik. Eftersom jag inte är någon direkt bussentusiast utan mer åt spårtrafikshållet så fotar jag inte bussar så ofta. Men det kan säkert bli fler bilder härifrån.
Det låter bra :)

//Simon

Simon A

Citat från: Karsten skrivet 07 oktober 2007, 22:06:58 PM
Möjligtvis, om någon av de andra rasar. Men varför ska de göra det? Det brukar bara vara jag som kör sönder bussarna, och jag har ännu ingen körning på 7:an inplanerad.. :P
Roffe är ju rätt bra på det också ;) Om du kommer ihåg Västerås och en backning med Metropolen som slutade med en backspegel mindre för nämda buss ;D

//Simon

mjtag

Citat från: Karsten skrivet 07 oktober 2007, 22:06:58 PM
Då är du inte ensam om det längre. Dubbeldäckaren strulade tydligen ganska mycket och fick tas ur trafik vid något tillfälle den aktuella dagen jag var ute och åkte med bussen på mittenbilden. Första gången jag sett en sådan dubbeldäckare skyltad ej i trafik.

Ersa

Citat från: mjtag skrivet 07 oktober 2007, 21:14:34 PM
Lägg märke till bussen längst till vänster som är skyltad Uppsala.

UL 805 Hallstavik-Uppsala som inte bara körs av Swebus Uppsala utan även av Busslink Norrtälje.
Någon har letat destinationer i 9xx-serien på PC:n.  :P

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Frippe Fribas

Ber att få instämma i hylllningarna, det är ju dessutom blivande historiskt intressanta dokument, det är väl inte så ofta det är så här omfattande banarbeten?
//Fredrik

mjtag

Citat från: Verspieder skrivet 07 oktober 2007, 22:43:48 PM
UL 805 Hallstavik-Uppsala som inte bara körs av Swebus Uppsala utan även av Busslink Norrtälje.
Någon har letat destinationer i 9xx-serien på PC:n.  :P
Ok, det är så det ligger till. Hade jag ingen aning om.
Bifogar en bild på bussens sidoskylt när den svänger ut från Skansenslingan mot Waldemarsudde. Här är den skyltad 809 Uppsala. Bilden är tagen med zoom då jag stod en bit ifrån så jag vet inte om skylten var konstig eller om han börjat skylta om till mer korrekt destination.  ;)

mjtag

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 08 oktober 2007, 07:03:26 AM
Ber att få instämma i hylllningarna, det är ju dessutom blivande historiskt intressanta dokument, det är väl inte så ofta det är så här omfattande banarbeten?
//Fredrik
Jag tackar för visad uppskattning av bilderna. Fast egentligen är det inte banarbeten utan snarare broarbeten då Djurgårdsbron renoveras, men det blir säkert ny räls där.

Mathias Rickman

Heej

e det någe trik med det eller är det bara för att vi vad det kan

Mathias