Några veteraner på Djurgården!

Startat av mjtag, 07 oktober 2007, 21:14:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Signvard

Citat från: mjtag skrivet 08 oktober 2007, 10:16:31 AM
Ok, det är så det ligger till. Hade jag ingen aning om.
Bifogar en bild på bussens sidoskylt när den svänger ut från Skansenslingan mot Waldemarsudde. Här är den skyltad 809 Uppsala. Bilden är tagen med zoom då jag stod en bit ifrån så jag vet inte om skylten var konstig eller om han börjat skylta om till mer korrekt destination.  ;)

Bussen har inte Mobitecskyltar misstänker jag. Då blir det så där ibland eftersom skylten även skriver det interna linjenumret som BussPC använder för att skilja linje 809 SL och linje 809 UL åt.

mjtag

Citat från: Mathias Rickman skrivet 08 oktober 2007, 18:43:55 PM
Heej

e det någe trik med det eller är det bara för att vi vad det kan

Mathias

Förstår inte vad du menar med detta.  ??? ???
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

Ersa

Citat från: Signvard skrivet 08 oktober 2007, 10:16:31 AM
Bussen har inte Mobitecskyltar misstänker jag. Då blir det så där ibland eftersom skylten även skriver det interna linjenumret som BussPC använder för att skilja linje 809 SL och linje 809 UL åt.

Spelar ingen roll om det är Brose eller Mobitec. SL:s BussPC skyltar alltid ut UL:s 80x-linjer som en hel destination. Det går altså aldrig att bara skriva "Uppsala" utan att numren 805, 807 eller 809 visas. I PC:ns databas har UL 807 linjenummer 992, vilket gör att den interna skylten inne i bussen visar texten "Linje 992 807 Uppsala" när man åker SL-rött på UL 807 från Norrtälje.

mjtag

Det har blivit lite fel i Signvards inlägg då han skrivit sin text inom mitt citat så man tror att det är jag som skrivit den nedre delen av texten också. Det har därför blivit fel även i Verspieders inlägg ovan, detta är nu ändrat av Verspieder.

Ersa

Citat från: mjtag skrivet 09 oktober 2007, 18:45:35 PM
Det har därför blivit fel även i Verspieders inlägg ovan.

Mitt inlägg är ändrat nu.  :)

mjtag

Ersa

Det kan även bli fel på vissa skyltar på äldre bussar: