Vart tar tar Nobinas bussar i Botkyrka vägen?

Startat av Bese001, 12 augusti 2011, 21:24:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bese001

Efter den förnämliga redovisningen av Björknäs ställer jag mig samma fråga kring Botkyrka (Norsborg)?
Det enda som framkommit (vad jag sett!) är de som tas över av Keolis: 6072-6081, 6095, 6276-6287 och 6300-6312.

Någon som vet något kring övriga? 5389, 5391 till Uppsala samt 5554 till Södertälje är det jag sett.

5783

5665, 5673-5677, 5782-5787 skall till Tyresö och gå som ersättningsbussar för pendeltåget till Nynäs.

Mercedes-vagnarna skall lämnas tillbaka till leasingföretaget tror jag.

Bussmicke

Citat från: Daniel S skrivet 12 augusti 2011, 21:59:57 PM
Mercedes-vagnarna skall lämnas tillbaka till leasingföretaget tror jag.

Underbart, hoppas hoppas....
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

Citat från: Daniel S skrivet 12 augusti 2011, 21:59:57 PM


Mercedes-vagnarna skall lämnas tillbaka till leasingföretaget tror jag.

dem är sålda till VL

5783



5783


Cero

Citat från: Daniel S skrivet 14 augusti 2011, 10:30:11 AM
VL, är inte det Västmanlands Lokaltrafik?

Hoppas de hamnar i Västerås...  ;D ;D ;D

Med tanke på hur de ser ut känns ju en enkel resa någonstans närmast. Annars krävs väl ett ganska rejält renoveringsarbete? Jag förstår inte affärsidén med att köra ner sina inventarier i botten på nio år. Att slita ner materialet så mycket på fem-sex år som man gjort med sina trängsel- och etanolbussar känns inte som en bra affär, men uppenbarligen är det så eftersom har praktiserats flitigt av både Botkyrka och Nacka/Värmdö. Mercedesbussarna ser ju ut att vara arton år snarare än nio.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 13 augusti 2011, 22:08:02 PM
Underbart, hoppas hoppas....

Lustigt att du som gillar mångfald vill att vi ska bli av med en vagnstyp i Sthlm...
- du behöver ju inte ens åka med dem längre!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Daniel S skrivet 14 augusti 2011, 10:30:11 AM
VL, är inte det Västmanlands Lokaltrafik?


Nästan. Västmanlands Lokaltrafik är länsbolaget. Driftföretaget heter Västerås Lokaltrafik. Båda förkortas VL och har samma ägare.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 13 augusti 2011, 22:08:02 PM
Underbart, hoppas hoppas....

Citat från: virtual1 skrivet 14 augusti 2011, 16:26:58 PM
Lustigt att du som gillar mångfald vill att vi ska bli av med en vagnstyp i Sthlm...
- du behöver ju inte ens åka med dem längre!

Mångfald eller inte mångfald... vem bryr sig egentligen? Huvudsaken är väl att bussarna är bra och förare och resenärer är nöjda! Att hålla på att gnälla över bra populära bussar, eller hylla dåliga impopulära bussar som man ändå aldrig själv åker känns väl inte så genomtänkt? Är inte kollektivtrafiken till för resenären?

5783

Citat från: Ersa skrivet 14 augusti 2011, 20:52:25 PM
Att hålla på att gnälla över bra populära bussar, eller hylla dåliga impopulära bussar som man ändå aldrig själv åker känns väl inte så genomtänkt? [/b]?

Därför borde dessa anti MaxCi, Citaro hyllningar klassas som SPAM! Det tillför inte forumet något att herr BM gång på gång på gång spyr ut sin galla över dessa bussmodeller.

Vi vet det vid det här laget. Det behöver inte tas upp i varenda tråd.

Det börjar bli väldigt tjatigt vid det här laget nu!

virtual1

Citat från: Ersa skrivet 14 augusti 2011, 20:52:25 PM
Mångfald eller inte mångfald... vem bryr sig egentligen? Huvudsaken är väl att bussarna är bra och förare och resenärer är nöjda! Att hålla på att gnälla över bra populära bussar, eller hylla dåliga impopulära bussar som man ändå aldrig själv åker känns väl inte så genomtänkt? Är inte kollektivtrafiken till för resenären?

Bortsett från att jag tycker det finns för få sittplatser i de Citaro som rullar här i Botkyrka/Huddinge så har jag personligen inga problem med dem, har åkt många nätter med dem till från/stan och i övrigt med, aldrig känt att de ställt till nåt problem/känts usla för mig som resenär! Citaro är ju en busstyp som f.ö. utvecklas hela tiden, men det verkar vi inte få ta del av här i stan tyvärr...

5783

Citat från: virtual1 skrivet 14 augusti 2011, 21:32:47 PM
Bortsett från att jag tycker det finns för få sittplatser i de Citaro som rullar här i Botkyrka/Huddinge så har jag personligen inga problem med dem, har åkt många nätter med dem till från/stan och i övrigt med, aldrig känt att de ställt till nåt problem/känts usla för mig som resenär! Citaro är ju en busstyp som f.ö. utvecklas hela tiden, men det verkar vi inte få ta del av här i stan tyvärr...

Jag åkte Citaro på 172 häromdagen (5473) och j***ar vad allt gick smidigt. Folk kom av och på utan att trängas i dörrarna och ingen behövde hjälp med barnvagnar. Tyvärr är Citaro-vagnarna minst sagt nerkörda vilket är mycket tråkigt. Vi får se hur det går med MAN-vagnarna i höst på 172. De har bara barnvagnsplats fram och det lär bli problem...

homer

Citat från: Cero skrivet 14 augusti 2011, 11:28:07 AM
Med tanke på hur de ser ut känns ju en enkel resa någonstans närmast. Annars krävs väl ett ganska rejält renoveringsarbete? Jag förstår inte affärsidén med att köra ner sina inventarier i botten på nio år. Att slita ner materialet så mycket på fem-sex år som man gjort med sina trängsel- och etanolbussar känns inte som en bra affär, men uppenbarligen är det så eftersom har praktiserats flitigt av både Botkyrka och Nacka/Värmdö. Mercedesbussarna ser ju ut att vara arton år snarare än nio.

nacka värmdö har väl inte på långa vägar misskött sina vagnar som jag får känslan av att Botkyrka har gjort