Vart tar tar Nobinas bussar i Botkyrka vägen?

Startat av Bese001, 12 augusti 2011, 21:24:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: homer skrivet 14 augusti 2011, 22:04:28 PM
nacka värmdö har väl inte på långa vägar misskött sina vagnar som jag får känslan av att Botkyrka har gjort

Kanske beror på hur intresserad man är från högre upp i garaget.. ;) ?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Idag så såg jag två av Botkyrkas Mercedes ledvagnar rulla norrut på Essingeleden. Export?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mr Problem

Citat från: Daniel S skrivet 14 augusti 2011, 22:02:18 PM
Jag åkte Citaro på 172 häromdagen (5473) och j***ar vad allt gick smidigt. Folk kom av och på utan att trängas i dörrarna och ingen behövde hjälp med barnvagnar. Tyvärr är Citaro-vagnarna minst sagt nerkörda vilket är mycket tråkigt. Vi får se hur det går med MAN-vagnarna i höst på 172. De har bara barnvagnsplats fram och det lär bli problem...
MB Citaro är den mest tillverkade stadsbussen i världen.

Bussmicke

Synd att inte Volvo var lika på att tillverka?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael Ringmarck

Citat från: calken skrivet 18 augusti 2011, 15:20:34 PM
Idag så såg jag två av Botkyrkas Mercedes ledvagnar rulla norrut på Essingeleden. Export?

Flytt till Lunda för att rulla på linje 159? Man ska få 11 bussar för den trafiken.

tågluffaren

Så Keolis tar över även Botkyrka på måndag?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leyland

Citat från: Bussmicke skrivet 20 augusti 2011, 11:44:36 AM
Yeesssss  :) ;D Ordningen återställs.

Vilken ordning, när Swebus tog över från dåvarande Busslink 2002 var det motrsvarande skick på avgående fordonsstandard som det är idag. Jag skulle vilja påstå att "ordningen" eller "standarden" för passagerarna i vart fall inte varit sämre under de senaste 10 åren än under 1990-talet. På vissa linjer så har den t o m varit avsevärt bättre.

Carl Eric

Citat från: Leyland skrivet 20 augusti 2011, 20:42:38 PM
Vilken ordning, när Swebus tog över från dåvarande Busslink 2002 var det motrsvarande skick på avgående fordonsstandard som det är idag. Jag skulle vilja påstå att "ordningen" eller "standarden" för passagerarna i vart fall inte varit sämre under de senaste 10 åren än under 1990-talet. På vissa linjer så har den t o m varit avsevärt bättre.

Gissar att de syftar på "ursprunget" dvs. tiden när SL-buss AB körde bussarna. Samma sak med Nacka-Värmdö. Men rätta mig gärna om jag har fel!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Leyland

Citat från: calken skrivet 20 augusti 2011, 20:46:11 PM
Gissar att de syftar på "ursprunget" dvs. tiden när SL-buss AB körde bussarna. Samma sak med Nacka-Värmdö. Men rätta mig gärna om jag har fel!

Korrekt iaktagelse avseende risk för feltolkning;

Jag menar att den vagnpark Nobina har haft i Huddinge/Botkyrka avseende standard för passagerarna i ett slags genomsnitt senaste fem åren, är minst lika bra eller bättre, som motsvarande standrad som Busslink och SL Buss stod för under åren fram till mars 2002.

tågluffaren

Personligen gillar jag Mercedesarna. Kommer sakna de när de försvinner, hoppas man får åka och fota några imorgon.