Stockholms slöaste buss...

Startat av Carl Eric, 13 juni 2011, 14:01:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

...är nog ändå Keolis 4757! Under den timmen som är jag åkte med gick den knappt över 30km/h, och den drog över 22 liter/milen i snitt. Lägg till långsamma dörrar på det så klarar man inte av att hålla tidtabellen även fast man är en duktig chaufför. -19 minuter som mest under en timme som jag åkte med. För övrigt så var det en buss-snackare som körde. Han får ge sig till känna om han vill...!


Två bilder från Strömgatan:



Och två från Östra Brobänken:




Sista delen från torsdagen kommer senare ikväll!


MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Optimal

#1
Jo 22-liter milen var väll det den drog. Nu har man tydligen fixat till turbon på 4758 iallfall och den drar i snitt 7,5 liter milen :). Nu är det bara att byta turbo på dom andra 9 vagnarna ;)

buskörare

Kanske kan våran 3141 konkurrera? Pinsamt slö, man hinner knappt iväg på grönt ens.

Optimal

Citat från: buskörare skrivet 13 juni 2011, 16:43:57 PM
Kanske kan våran 3141 konkurrera? Pinsamt slö, man hinner knappt iväg på grönt ens.

Byt spridare och kolla över turbon så kan den gå bättre ;)

Björn Lövdahl

Det är Jim som gasar för dåligt;)
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Optimal

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 13 juni 2011, 17:59:05 PM
Det är Jim som gasar för dåligt;)

fullgas + kickdown ;), 22 liter milen säger väll hur man gasar ;)

Ersa

Citat från: Jim skrivet 13 juni 2011, 18:20:41 PM
fullgas + kickdown ;), 22 liter milen säger väll hur man gasar ;)