Stockholms slöaste buss...

Startat av Carl Eric, 13 juni 2011, 14:01:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Jim skrivet 13 juni 2011, 19:27:49 PM
Om det står att bussen max toppar 30 km/h. Hur kan detta missförstås, säger jag så till min mormor, svarar hon bara. Har ni så långsamma bussar på ditt jobb, hon förstår alltså att det inte är någon rallykörning, utan att det är fel på bussen. Det borde även du förstå som är yrkesförare, eller???

Varför riktar du det mot mig som person? Läs gärna igenom mina inlägg så hittar du formuleringar som t.ex:
"som många kan missförstå" samt "de oinvigda som inte hänger med i hela jargongen".

Vidare skulle jag aldrig hänga ut eventuella brister på min arbetsgivares fordon i ett öppet forum.

Citat från: Jim skrivet 13 juni 2011, 19:35:40 PM
Några är bytt för att motorerna skurit pga tidigare billig olja för 7 kr litern.

Som sagt: Fortfarande ingen vidare smickrande bild du ger av din arbetsgivare.

Optimal

Ja, eftersom det var du som skrev det så berättar jag det för dig hur det låg till, så kan du berätta för alla andra som frågar  ;)

Alla företag har brister. Varken Veolia, Arriva, Swebus eller Nobina är änglar i bussbranchen.

Vad spelar det för roll, en trasig turbo hit eller dit, jag tror ingen bryr sig om det, så länge bara bussen kommer och kör dit linjen går så är alla nöjda.

5783

I senaste numret av Keolis-tidningen (som kom idag i brevlådan) så kan man på sidan 3 läsa om att "Sparsam körning" kommer att ge utdelning på lönen.

Optimal

Citat från: 5783 skrivet 13 juni 2011, 20:18:23 PM
I senaste numret av Keolis-tidningen (som kom idag i brevlådan) så kan man på sidan 3 läsa om att "Sparsam körning" kommer att ge utdelning på lönen.

Jo, det har vart på tal nu i ca 1 år, men det har inte börjat än.

Patrik

j***a stekare där i vit skjorta...  ;D
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Optimal

Citat från: Patrik skrivet 13 juni 2011, 21:23:49 PM
j***a stekare där i vit skjorta...  ;D

Haha, jo han satt och skrattade åt mig, när jag fick kramp i högerbenet av att gasa hela tiden. f.ö är han inte längre medlem här på forumet.