Bussar på TUR 2011 i Göteborg

Startat av Staffan Sävenfjord, 26 mars 2011, 11:06:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Akerlund

Citat från: Ersa skrivet 26 mars 2011, 22:40:41 PM
Risken att Swebusresenärerna drabbas av den där lågpriskonstruktionen lär vara försvinnande liten, som tur är. Trång och gammaldags är den, och passar inte alls Swebus trafik. Att det ens kom en Scania Touring till Sverige var lite oväntat, då denna enklare lågprismodell väl mestadels är tänkt för marknaden i Asien, om jag förstått saken rätt.
Med de sätena som satt i denna buss så är det nog inte tänkt att man ska åka några längre sträckor.
Alldeles för korta sittdynor, måste vara specad som skolbuss.

Hans Fredriksson

Det var ingen av passagerarna som hade synpunkter på stolarnas sittytor när fältproven gjordes ;D
Skämt åt sidan som slaktaren sa. Jag tycker Scanian var mycket trevlig att köra.

Knut

Citat från: Rob skrivet 26 mars 2011, 23:26:37 PM
snygga bilder!!
Tycker också att färgsättningen på Scania är riktigt snyggt!
Insidan vid passagerare delen ser också bra ut, men förare delen tycker jag är tråkigt och trist.
Jag vet att bilden kan luras lite men det känns att radion sitter långt bort och det finns ingen fjärrkontroll på ratten heller.
Sen lite konstiga fack till vänster och till höger.
Och sitter styrning till värme/ac nu där precis bakom ratten??
Vad är det som sitter längst ner under färdskrivaren?

Förresten ser det lite slarvigt ut med de broschyrar på golvet mitt framför bussen.....

//Rob
Broshyrar framför bussen var boken " Truck Stop". Den var gratis, var bare å ta med seg
Enheten nedenfor Färdslrivaren er vel en DVD- spelare

lotta

Citat från: mushkot skrivet 26 mars 2011, 20:02:02 PM
Härligt bildreportage! Scanian var ju riktigt fager, tyckte även lacken passade väldigt fint!
Mycket fin lackering.Kul att man med en snygg lack har lyckats dölja den fula fronten som skulle vara profileringen på denna kaross.

Blue

Citat från: lotta skrivet 29 mars 2011, 17:47:54 PM
Mycket fin lackering.Kul att man med en snygg lack har lyckats dölja den fula fronten som skulle vara profileringen på denna kaross.

Scania var väl inte helt lyckliga över Sennans lack av just den anledningen...
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

lotta

Citat från: Blue skrivet 29 mars 2011, 19:54:26 PM
Scania var väl inte helt lyckliga över Sennans lack av just den anledningen...
Om man köper en ny buss så är det väl inte karossen eller chassit som man vill profilera. Det måste ju vara bussföretagets namn son skall synas bäst.

Niclas Rosenius

Citat från: lotta skrivet 29 mars 2011, 21:15:20 PM
Om man köper en ny buss så är det väl inte karossen eller chassit som man vill profilera. Det måste ju vara bussföretagets namn son skall synas bäst.

Men en lacksättning så kan man framhäva bussens design eller dölja den.

Ett bra exempel på att framhäva en Star II:s design är Byberg & Nordins 3 Star II där man har tagit tillvara fönsterbågarna i fronten och fram på sidorna.

//Niclas