Huvudmeny

Visa upp era Datorer..

Startat av hisen12, 14 februari 2011, 20:19:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

hisen12

Här kan ni som vill visa upp bilder på era datorer..
Jag själv kör med en
HP Compaq DC5750 dator..

Visa gärna upp bilder på eran dator.. :)

Möllers

Johan B

Citat från: SimonB skrivet 14 februari 2011, 20:37:32 PM
Jag har en MacBook Pro 13".
http://www.apple.com/se/macbookpro/

Samma här. Den bästa dator jag ägt. Ett år nu utan minsta strul ;D

Camilla

Packard Bell

ACER ASPIRE ONE

Ursäkta för den dåliga kvaliten på bilderna

Möllers

Exakt samma dator min mamma har camilla Packard Bell

Camilla

Citat från: Mattias Möller. skrivet 20 februari 2011, 17:51:15 PM
Exakt samma dator min mamma har camilla Packard Bell

Har jag en likadan dator som din mamma igen för i en annan tråd på forumet då vi visade upp våra datorer då hade jag en Fujitsu Siemens skaleo och det hade din mamma också så det är ju väldigt lustigt att vi köper likadana datorer

bm1113

Hej här är min arbetshäst Fujitsu Siemens 3000 MHz Pentium 4

Har haft problem med att man måste Blåsa ur Processorfläkten nästan var annan vecka för att damm setter igen den så lätt så för några år sedan testade  vi om det fungerar att sätta sport Luftfilter på den och det gjorde det behöver bara blåsa ur luftfiltret nu några gång per år
så slipper helt ta loss datorn för att blåsa av den med tryckluft som vi fick förr

lite styling blev det med ;)

Peter C

fontheking5

Citat från: bm1113 skrivet 20 februari 2011, 18:18:53 PM
Hej här är min arbetshäst Fujitsu Siemens 3000 MHz Pentium 4
Har haft problem med att man måste Blåsa ur Processorfläkten nästan var annan vecka för att damm setter igen den så lätt så för några år sedan testade  vi om det fungerar att sätta sport Luftfilter på den och det gjorde det behöver bara blåsa ur luftfiltret nu några gång per år
så slipper helt ta loss datorn för att blåsa av den med tryckluft som vi fick förr

lite styling blev det med ;)

Har samma problem med min HP , att damm sätter igen fläktarna som går upp på högvarv då . Måste rensa min igen .

bjorkaan

Här är mitt senaste bygge, AMD Phenom2 965BE, AMD HD 6970, SSD-hårddisk.

Bilderna är lite konstiga då de är tagna under sena förhållanden på dygnet.  ;D

forthemoment

Jag har också en Mac Book Pro 13. Den bästa data jag haft någonsin! inte ett enda problem!!

bjorkaan

Citat från: forthemoment skrivet 01 mars 2011, 23:24:47 PM
Jag har också en Mac Book Pro 13. Den bästa data jag haft någonsin! inte ett enda problem!!

Mac är hur nice som helst, stabilt vill man påpeka! Men det kostar en hel del, speciellt när man är student. Dock, kosta vad det smakar!
Vill man ha en ordentlig maskin som klarar en del påfrestningar så är det tyvärr PC man väljer, av anledningen priset

Leif D

Eftersom jag pysslat med datorer rätt länge, över 15 år nu, så har de med tiden blitt en hel dej grejer...

Arbetsplats för mina två stationära datorer, växlar mellan dem med KMV-switch.

Den normalt använda stationära datorn, hembygge på ASUS-moderkort, hyfsat kraftfull.

Äldre övertagen ASUS-maskin som går på XP, används för att enkelt kunna köra två äldre scanners som inte finns modernare drivrutiner till.

Färglaserskrivare, filmscanner, resedator HP-mini, flatbäddscanner. Dessa scanners körs via scannerdatorn.

Liten Eee-PC, som inte används så mycke pga lite små diskar, SSD-diskar på 12GB, vilket är lite lite för operativsystemt ska ha bra plats.

HP-pavilion 13" används som extra resurs oftast.

Mitt labb-bord där felsökning och bygge görs mest, ingen fast dator där, den på golvet är bara ett lik som ska i skroten.

Dessa två är ju numera viktiga arbetshästar, Samsung GalaxyS I9000, den gula privat och den svarta SJ-tjänste.

/Leif D
;-)