Huvudmeny

Störande Grannar

Startat av fontheking5, 29 januari 2011, 01:35:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

i mitt fall var det "fel" grannar som stör...
för att komma dit måste vi först åka ner till gården gå ut gå in sen gå upp....  :-\
om det hade varit grannarna i samma hus som stör så hade vi nog knackat på...

fontheking5

Citat från: the0fiskis skrivet 02 februari 2011, 16:24:29 PM
i mitt fall var det "fel" grannar som stör...
för att komma dit måste vi först åka ner till gården gå ut gå in sen gå upp....  :-\
om det hade varit grannarna i samma hus som stör så hade vi nog knackat på...
Precis samma för mig , det var grannarna i huset mitt emot som spelade för hela området .

för alla

Citat från: Ersa link=topic=42222.msg308937#msg308937 date=
Jag är då tacksam om någon knackar på och direkt berättar att något stör. Det är ju inte alltid man vet om att något ljud stör andra. Det känns lite för svenskt att man konflikträdd gömmer sig bakom gardinen och där ringer en jour. Oftast hamnar ju den dyra notan för väktarens utryckning på allas hyresräkningar, och då även ens egen. Hos vissa bostadsbolag kan det även hända att bostadsbolaget fakturerar notan till adressen som störde, men då gäller det att se upp. Står det inget i kontraktet om att detta kan inträffa bör man bestrida. En kostnadsfri varning kan man iaf få.
E de kalas en gång om året låter jag dom roa sig när de firar av ngn ordentligt men är det mer än så går jag dit o knackar på o hittintills har de gott bra musiken har tystnat
tror dock inte man ska vänta allt för många timmar med att säga till så de är allt för dragna utan ta de ganska fort
Har själv inte behövt ringa ngn jour men verkar Intressant det där att den störande betalar räkningen för jouren som rycker ut ngn som vet om något bolagsnamn eller brf som kör med den principen, funkar det bra?

New_options

Jag tror det är förhållandevis få som själva knackar på. Dels givetvis av någon sorts rädsla men självklart även för att det är bekvämare att lämna bekymret till någon annan.

I ett ytligt samhälle ökar rädslan och med rädsla kommer också en ökad ovilja att bry sig om något annat än sig själv. Som nyhetsfotograf ser jag det bland annat på alla larm om olyckor där uppringaren bara kört förbi och antagit, trott eller gissat. Den typen av larm har ökat lavinartat. Polis, brand, ambulans och nyhetsteam åker ut - och det händer allt för ofta att det visar sig gälla punka, kissepauser eller - ingenting alls. Speciellt ett larm minns jag tydligt. Mitt i natten, snöstorm och ett antal minusgrader. "Larm nivå 10 K100, K130 övrigt räddning, trafikolycka, flera fordon". Adressen var mitt ute i skogen ett par mil norr om stan. När vi väl var på plats kunde vi inte lyckas hitta något så sos tog kontakt med uppringaren. Beskedet sos gav över radion gjorde oss alla som stod mitt i skogen mållösa.
Inringaren säger att han tyckte det låg två bilar i diket - han åkte bara förbi, men säger nu också att det mycket väl kan ha varit två mötande bilar på en skogsväg.