Råsta bussgarage (Bilder)

Startat av Susanne, 17 oktober 2010, 15:51:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Susanne

Här kommer lite bilder från Råsta bussgarage. Ber om ursäkt för att det är flera än 10 st. Har dämpat dom i storlek.


Råsta Bussgarage







Nej, Flygbussarna finns inte kvar där.

Inte Linjebuss heller.

Ytterligare en brevlåda med post till Flygbussarna.
















Hoppas någon uppskattar bilderna.

MrX

Oj vad mycket bussar! Visst är Råsta ett av de största garagen i landet? Hur många bussar bor det där?

Optimal

Citat från: MrX skrivet 17 oktober 2010, 16:11:34 PM
Oj vad mycket bussar! Visst är Råsta ett av de största garagen i landet? Hur många bussar bor det där?

Ska vara det största i Norra delen av landet.

Buss_Fredde

Citat från: Jim skrivet 17 oktober 2010, 19:11:45 PM
Ska vara det största i Norra delen av landet.

Råsta är det största garagen i stockholms området´inte sveriges största..

Kör linjer 500,600, vissa bromma linjer som 157,156 och 179:an..  så nu vet du det.. jim

Optimal

#4
Citat från: Buss_Fredde skrivet 17 oktober 2010, 19:35:27 PM
Råsta är det största garagen i stockholms området´inte sveriges största..

Kör linjer 500,600, vissa bromma linjer som 157,156 och 179:an..  så nu vet du det.. jim

Jag vet redan vilka linjer Råsta kör, men tack iallfall.

Och Jo det är vist Det största norr om Stockholm, det var iallfall det för nått år sen, och det lär väll vara det nu med.

Buss_Fredde

Citat från: Jim skrivet 17 oktober 2010, 19:38:02 PM
Jag vet redan vilka linjer Råsta kör, men tack iallfall.

Och Jo det är vist Det största i Norra delen av Sverige, det var iallfall det för nått år sen, och det lär väll vara det nu med.

Nu har du fått fel info... råsta är inte sveriges största garage..  det är inte större än swebus express i uppsala i allafall..

Optimal

Citat från: Buss_Fredde skrivet 17 oktober 2010, 19:40:06 PM
Nu har du fått fel info... råsta är inte sveriges största garage..  det är inte större än swebus express i uppsala i allafall..

Så det tror du inte. Hur många bussar har Swebus garage i Uppsala då? Du som vet allt herr riesenschnauzer

Buss_Fredde

Citat från: Jim skrivet 17 oktober 2010, 19:43:03 PM
Så det tror du inte. Hur många bussar har Swebus garage i Uppsala då? Du som vet allt herr riesenschnauzer

Du då besservisser

Optimal

Citat från: Buss_Fredde skrivet 17 oktober 2010, 19:44:02 PM
Du då besservisser

Svara på frågan istället för att säga emot, det är du som startar alla dessa diskutioner för du vill skryta om dina "kunskaper". Så var min gäst, Svara vackert på frågan.

Som min mamma lärde mig. Är man inte bättre själv ska man inte klaga på andra.

Susanne

Om ni ska schaffsa med varandra kan ni skaffa en egen tråd, kommentera gärna bilderna.

Ted Selander

Citat från: Susanne skrivet 17 oktober 2010, 20:00:43 PM
Om ni ska schaffsa med varandra kan ni skaffa en egen tråd, kommentera gärna bilderna.

Då gör jag det sistnämnda! Trevligt, ett överskådligt och talande svep över garaget. Det märks hur litet söndagstrafik det är här i förhållande till måndag-fredag. I morgon kl. 7 borde det bara vara trasor som står kvar i kön till verkstäderna. Volvobussarna mekas i egen regi, medan Scania flyttat in och sköter om de sina.
Det där med brevlådorna får den lokala ledningen fixa.

/Ted

PS Just det, det är 180 bussar stationerade här i höst.

Optimal

Har hört mig för, detta är svaret

uppsala har typ max 50 nobinavagnar och 10-15 swebusvagnar

Råsta har typ 150 vagnar.

Förlåt mig Susanne, Meningen var inte att förstöra tråden, trodde inte att herrn som gillar att fylla ut skulle svara.
Trevliga bilder annars =). Minns när flygbussarna och 2 eller 3 st Wiima stod där. Wiimorna såg ut som maxci nästan, fast med 2 runda lampor fram. Någon kanske har bild på den?


a32

Fina bilder Susanne!
När jag jobbade där under sommaren 1987 så var det känt som norra europas största garage, satellitgarage som nån nämnde att det kallades då.
/a32  ;)

robbanswe

Super snygga bilder, mer bilder från stockholms alla garage önskas!  ;D


/R

Susanne

Thats moore like it  ;D Tack ska ni ha.  :)