Bättre fly än illa fäkta

Startat av Hans Fredriksson, 03 oktober 2010, 21:54:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Fredriksson

Om det är någon som har retat sig på att 6814 har vibrerat och har haft ett malande oljud kan jag nu berätta att den nu går som en dröm.
Byte av höger däck på stödaxeln och vänster framdäck gjorde susen då de var åttakantiga.
Efter däckbytet gjordes det insats på linje 830 (Stockholm-Göteborg) på sträckan Jönköping-Göteborg och omedelbart därefter linje 820 (Oslo-Köpenhamn) på sträckan Göteborg-Halmstad- Helsingborg.
Innan hemfärden gjordes den obligatoriska 45 min rasten och det vill jag lova att den bjöd inte på lugn och ro.
Fotbollstokiga sportfånar höll på att riva Helsingborg inför mötet med GAIS.

Tonniiie

Varför strök du över Telnumret till vagnen :P ?

Optimal

Citat från: Tonniiie skrivet 03 oktober 2010, 22:04:25 PM
Varför strök du över Telnumret till vagnen :P ?

Gissa. För att inte almänheten ska ringa kanske ::)

Tonniiie

Citat från: Jim skrivet 03 oktober 2010, 22:59:43 PM
Gissa. För att inte almänheten ska ringa kanske ::)

Ja Jo dumma jag :P
Nog dax att lägga mig.

Optimal

Citat från: Tonniiie skrivet 03 oktober 2010, 23:12:30 PM
Ja Jo dumma jag :P
Nog dax att lägga mig.

Haha :P för vissa :D, vissa är ju lediga även mån och tis :D

Johan Hansson

Jag möte två swebus bussar på Laholmsvägen i Halmstad i lördags båda gick på 820 mot skåne varav den andra var skyltad Helsingborg
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

KG

Johan B

Citat från: KG skrivet 04 oktober 2010, 10:35:13 AM
95km/h kör du minsann, fy!

Ja se upp! Man kan hamna i skärselden för mindre ::) 8) ;)

CS

Förstår verkligen inte hur man kan lägga upp bilder på sig själv brytandes mot lagen...

the0fiskis

men hastighetsmätaren är inte exakt

frigge

något jag märkt på somliga bussar är att mätaren visar mer än färdskrivaren.
och alldeles oavsett så är det inte pedofilstyckmord att köra 5% över hastighetsgränsen. Om inte annat slipper man att det tar en timme att köra om den där trailerdragaren som kör i 89,5

JDS

Citat från: frigge skrivet 04 oktober 2010, 20:33:58 PM
Om inte annat slipper man att det tar en timme att köra om den där trailerdragaren som kör i 89,5

Å andra sidan förefaller det väldigt onödigt att köra om någon som kör i 89,5 km/h när man själv får köra i 90. Det motsvarar 1 minut och 40 sekunders tidsbesparing på sträckan Stockholm-Göteborg för att bara ta ett exempel.

CS

Citat från: the0fiskis skrivet 04 oktober 2010, 20:30:35 PM
men hastighetsmätaren är inte exakt

I detta fallet är den. Eller ni ska försöka påstå att färdskrivaren till höger i bild också visar fel??

Bilden tillför absolut ingenting, och även om vi vet att den är tagen snabbt med en kamera hängande runt halsen så är det så fruktansvärt onödigt! Ni kan ju själva tänka hur en tidning skulle kunna förstora upp en såhär bild till något mycket mer än den är. Vi behöver inte det i denna branschen!

Ge fan i att ta bilder när ni kör. Det finns absolut ingen anledning till det oavsett hur ofarligt ni än må tycka att det är. Fundera för en sekund på hur det ser ut för passagerare och andra som får se bilden utan att veta bakgrunden alls.

Att dessutom på bilden bevisa en lagöverträdelse är desto mer onödigt!

frigge

Men det är en trevlig bild.
Och efter massor av år kan jag summera för min del: Ingen har nånsin klagat på att det gått för fort, men massor av beröm har kommit för punktlig eller en timme för tidig ankomst. Trots plattan i mattan innan fartbegränsare var påtänkt
Det är tyvärr så människan fungerar. Inte ens aftonbladet hade kunnat göra något av 94 på motorvägen, men folk blir glada av att inte komma försent.
Numera går det inte så fort av miljö- och bränslekostnadsskäl. Men jag har full förståelse för de som ökar ett par kilometer i timmen för att inte få tusenlappar i böter för missad rast.

Hans Fredriksson

Jaha, resan företogs mestadels i de lagliga 90 Km/tim. Men vid det aktuella tillfället öveskreds hastighetsbestämmelsen med 4-5 km/tim. En lagöverträdelse som jag få leva med resten av mitt liv. Men det ska nog gå bra några större samvetsbetänligheter har jag inte.
Ej heller bekymrar mig skärselden då jag är protestant. Om ej så kan man betala för att minska tiden i skärselden via avlatsbrev. :)

Vad värre är personen CS som tydligen inte bara är tangentbordspolis utan även en hobbypolis. Att använda ord som fruktanvärt och till och med svordom bedömer jag vara tillhöra kategorin "kärringagnäll".