Bättre fly än illa fäkta

Startat av Hans Fredriksson, 03 oktober 2010, 21:54:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SimonB

Citat från: CS skrivet 04 oktober 2010, 20:04:04 PM
Förstår verkligen inte hur man kan lägga upp bilder på sig själv brytandes mot lagen...

Han är ju inget unikum direkt, så jag förstår inte varför någon skulle hänga upp sig just på honom. Man blir konstant omkörd av bussar (jag håller själv 90 kmh med lastbilen) på motorvägarna. Såväl av svenska som utländska bussar.
Däremot kan jag hålla med om olämpligheten i att publicera bilder som man tagit medan man kört. Vi har ju sett hur chauffören som pratade i telefon medan han körde, utsattes för mediadrevet. Det var inte ens olagligt det han gjorde...!

//Simon som definitivt inte är någon ängel på någon av ovanstående punkter, men undviker att skylta med det.

CS

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 06 oktober 2010, 16:17:17 PM
Jaha, resan företogs mestadels i de lagliga 90 Km/tim. Men vid det aktuella tillfället öveskreds hastighetsbestämmelsen med 4-5 km/tim. En lagöverträdelse som jag få leva med resten av mitt liv. Men det ska nog gå bra några större samvetsbetänligheter har jag inte.
Ej heller bekymrar mig skärselden då jag är protestant. Om ej så kan man betala för att minska tiden i skärselden via avlatsbrev. :)

Vad värre är personen CS som tydligen inte bara är tangentbordspolis utan även en hobbypolis. Att använda ord som fruktanvärt och till och med svordom bedömer jag vara tillhöra kategorin "kärringagnäll".

95km/h är knappast ovanligt eller speciellt farligt i rätt situation. Det har jag aldrig påstått.

Men du kan väl få kalla mig tangentbordspolis och hobbypolis om du tycker det passar in på vad du vet om mig. En sak kan jag dock berätta jag inte är. Dum nog att, när jag själv gör en lagöverträdelse, fotografera det och lägga ut det till allmän beskådning...

Hans Fredriksson

Att någon är dum dristar jag mig aldrig att klassa en människa som.
Inte ens denne polske fönsterputsare. För polack antar jag att han är då händelsen utspelas i Polen.
Att fönsterputsaren är modig är däremot ställt utom allt rimligt tvivel.
Om är det är bra eller dåligt för branschen han representerar har jag däremot ingen åsikt om.
Så var det med det.