Ny bus til Nobina ( Stockholm)

Startat av Ronni Bjørn Svensson, 01 oktober 2010, 23:12:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ronni Bjørn Svensson

Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Ersa

SL-blå lågentré-boogi till Nobina. :)

Optimal

Det ska vara Etanol. Är inte så bra på polska :P. Tror dessa ska till Botkyra och eller Tyresö, Då dessa ska rulla på 172an

Ersa

Leo

Med tanke på den stora mängden barnvagnar som det är ibland på 172 så hoppas jag INNERLIGT på att det INTE blir boggi-bussar på 172 nästa höst!

Bussmicke

Varför inte inrätta en särskild barnvagnslinje? ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MrX

Citat från: Jim skrivet 02 oktober 2010, 00:39:33 AM
Det ska vara Etanol. Är inte så bra på polska :P. Tror dessa ska till Botkyra och eller Tyresö, Då dessa ska rulla på 172an

Botkyrka ska om jag inte minns helt fel inte få en enda blå boogie, samtliga blå ska till Tyresö. Nu har en första röd kommit till garaget för utbildning, kul!

Omnilasse

Citat från: MrX skrivet 02 oktober 2010, 13:29:54 PM
Botkyrka ska om jag inte minns helt fel inte få en enda blå boogie, samtliga blå ska till Tyresö. Nu har en första röd kommit till garaget för utbildning, kul!
Precis - 172 är en av de få linjer som slipper låggolvskrav/lågentré p.g.a att avtalstiden där snart är slut. 872-875 får det ju fr.o.m. nästa månad. I augusti nästa år lär vi väl dock få se något slags låggolvsvariant även på 172 (om man hinner få fram bussar till trafikstart - och om trafikstart blir som planerat. Då blir det upp till den som då fått avtalet att bestämma -kommer inte ihåg vad som sagt angående antal barnvagnsplatser för stomlinjen i upphandlingen på rak arm.

Optimal

Föraren jag pratade med att dessa boggivagnar skulle rulla på 172an:P

MrX

Citat från: Jim skrivet 02 oktober 2010, 14:21:37 PM
Föraren jag pratade med att dessa boggivagnar skulle rulla på 172an:P

Tyresö har ett par omlopp på 172 så det är ju inte omöjligt :P

Leo

Google translate:

Sławno, ul. Koszalin, parkering på macken Oktan.
Morgon sextonde provtur skateboards för Nobiny Tyresö.
Resten av uppgifterna kommer att kompletteras på mer kända är om det.
Uppenbarligen kan inte göra utan engagemang för Patrick;

Scania FAN (PL)

Hi, it's my foto  :)
Skateboard = bus 15 long meter  :D
Such a Polish saying.

Möllers

Leo

Citat från: Scania FAN (PL) skrivet 03 oktober 2010, 17:20:42 PM
Hi, it's my foto  :)
Skateboard = bus 15 long meter  :D
Such a Polish saying.

Thanks  ;)

IntresseTrafik

Citat från: Omnilasse skrivet 02 oktober 2010, 14:13:41 PM
Precis - 172 är en av de få linjer som slipper låggolvskrav/lågentré p.g.a att avtalstiden där snart är slut. 872-875 får det ju fr.o.m. nästa månad. I augusti nästa år lär vi väl dock få se något slags låggolvsvariant även på 172 (om man hinner få fram bussar till trafikstart - och om trafikstart blir som planerat. Då blir det upp till den som då fått avtalet att bestämma -kommer inte ihåg vad som sagt angående antal barnvagnsplatser för stomlinjen i upphandlingen på rak arm.

Är det någon som vet vad det är för krav på fordonen för blåbusslinje 172 i det nya kontraktet? Antal sittplatser ? Jag har för mig att jag läst att det kommer att vara biogasbussar på 172:an? Kan det stämma?