Att åka till jobbet

Startat av M, 26 september 2010, 07:42:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

#30
Citat från: Ersa skrivet 14 oktober 2010, 07:13:45 AM
Visst, jag tror inte att någon hittar på. Men jag undrar seriöst vad som har hänt med servostyrningen i just Göteborg. Varför är Urbinon i många andra län oerhört lättstyrda medan biogasversionen i just Göteborg verkar vara trögstyrd? Har de en helt annan teknisk lösning? I Umeå sitter man och styr Urbino-ledvagnarnas lilla ratt med pekfingret, medan man fick ta i rejält på Volvo B9S alldeles för stora, och dessutom en hel del trögare rattar. Där var man istället trött i både ryggen och öronen efter ett pass i en B9S. Inte har jag hört några klagomål om servostyrningen från Lidingö och Linköping heller, där har de ju också två olika biogasversioner av Urbino.

Lidingö har bara en version? Den är absolut mer trögstyrd än Scanian. Fortfarande möjlig att ratta med ett finger, men det är mer motstånd. Inget jag stör mig på dock, då finns det saker som är mer skadliga för kroppen på våra.

Optimal

Citat från: Ersa skrivet 19 oktober 2010, 13:54:53 PM
Men det finns väl ingen B9S i SL-trafik som har den nya överdrivet stora och otympliga grå ratten? Majoriteten SL-vagnar har den lilla svarta ratten som är helt underbart lättstyrd i jämförelse.

Dom nya B9S har väll den stora gråa har jag för mig. Vill väll inte påstå att jag tycker att den Svarta ratten som sitter i busslinksvagnar är så liten. Tycker att den är större än Scanias, Iallfall känns den störra. Annars har ju dom Nya B9LA på Söderhallen den gråa stora, Lika så den är mycket mer lätstyrd än Scania.