B12or i innerstan idag, både från Nyköping samt ett flertal 56XX-vagnar...

Startat av Andreas, 20 september 2010, 18:32:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

... vilket får mig att undra när de planeras poppa upp hos syskonen i Täby. Vissa kanske iofs redan har letat sig dit, men den enda B12M jag såg idag vid mitt korta besök vid DS, var 5682 som är Täbyveteran tillsammans med syskonen t.o.m. 5686 tror jag det är. Samtidigt så rullade 3153 förbi idag och jag gissar på att denna och syskonen i samma serie är tänkta att flyttas till Lidingö snart. Kort o gott, hellre B12M än Omnilink om man säger så... :P Det blev en hel del motljus ifrån Klarabergsviadukten, men hoppas att bilderna funkar ändå. ;)

5690

5692

5689

1267

Fredrik Klint

Åkte 1266 idag. Har även sett 1264, första gången var den nionde sept tror jag... Så visst börjar de dyka upp. Antar att de gamla 69-vagnarna (Scania CN113 led) försvinner samtidigt eftersom det ska komma 13st B12:or från Nyköping men bara flytta 7st (5687-5693) till Norrort.

Andreas

Tack för infon om Nyköpings-B12orna! :) De får man ta sig iväg o spana efter sen. Herr Klint: När det gällde B12:orna som skulle poppa upp, så syftade jag till 56XX-vagnarna som skall till Norrort.  ;) CN113-lederna i 69XX-serien kan gärna få hoppa upp till norrsidan de med, det vore gött att resa i!  :D Normalgolvsäffle och CN113-leder, jag känner då för att citera allas vår Percy Nilegård: Bom schackalack, ja tack! ;D

Buss_Fredde

Citat från: Fredrik Klint skrivet 20 september 2010, 20:39:48 PM
Åkte 1266 idag. Har även sett 1264, första gången var den nionde sept tror jag... Så visst börjar de dyka upp. Antar att de gamla 69-vagnarna (Scania CN113 led) försvinner samtidigt eftersom det ska komma 13st B12:or från Nyköping men bara flytta 7st (5687-5693) till Norrort.

Fredrik.. jag vet nog om dessa vagnar än dig, har speciell info.. 5687- 5693 kommer att gå i täby från onsdag...

Ersa

Citat från: Buss_Fredde skrivet 21 september 2010, 07:05:43 AM
Fredrik.. jag vet nog om dessa vagnar än dig, har speciell info.. 5687- 5693 kommer att gå i täby från onsdag...

Med den inställningen lär du inte tjäna mycket respekt från andra forumdeltagare!
Speciellt när du därefter bara upprepar en del av Klints info.

Mikael T Nilsson

Tack för dessa B12-bilder! Det stämmer att 5687-93 inte har tagits i trafik i Täby än.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Buss_Fredde

Citat från: Ersa skrivet 21 september 2010, 07:58:06 AM
Med den inställningen lär du inte tjäna mycket respekt från andra forumdeltagare!
Speciellt när du därefter bara upprepar en del av Klints info.

Ersa: dom ska skickas iväg i morrn onsdag från handen..

Va inte så kaxig.. har redan sett dom i handen..

Andreas

Citat från: Buss_Fredde skrivet 21 september 2010, 18:15:16 PM

Ersa: dom ska skickas iväg i morrn onsdag från handen..

Va inte så kaxig.. har redan sett dom i handen..

Ur min synvinkel, tyvärr, så rör det sig om ordvalen som du använder. Visst, det är väl kul att du verkar ha järnkoll på handendepån och du tycks ha fått mer än tillräckligt av B12:orna som skall vidare till de andra 56XX-bussarna i Norrort, men det kanske finns ett intresse hos oss andra för bussarna i 56XX-serien. Jag skall inte lägga in fler ord i debatten.

Ersa

Buss_Fredde

Citat från: Ersa skrivet 21 september 2010, 21:10:10 PM
Det är precis den inställningen du kan lägga av med, tack.

ni frågar jag svarar.. sluta o tro att ni kan mer än mig...  jag har insider info..

5687 - 5689 gick till täby idag
5690-5692 kommer att gå på tidigt första pass imorron

5693  kommer väl senare   alla 56-vagnarna kommer att gå i trafik senast fredag morron..

Ersa

Citat från: Buss_Fredde skrivet 21 september 2010, 21:47:31 PM
ni frågar jag svarar.. sluta o tro att ni kan mer än mig...  jag har insider info..

Vem frågar? Varken jag eller Klint har frågat dig något i denna tråd.
Det är väl bara du som hävdar att du vet bättre än alla andra, eller finns det någon annan som har en liknande nedvärderande inställning till sin omgivning? Om man vill att folk runt omkring en ska ta en på allvar och respektera en, så är det inte ett effektivt sätt att öppet hävda att man alltid vet bättre än alla andra.

Jonas Strömblad

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man är felfri...
Är 5265 en Omnicity förresten? Det måste den vara för den har ju rosa stolar.
/J

Buss_Fredde

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 21 september 2010, 22:25:25 PM
Det är inte lätt att vara ödmjuk när man är felfri...
Är 5265 en Omnicity förresten? Det måste den vara för den har ju rosa stolar.
/J

Så du tror att 5265 är en omnicity ändå?  5262-5264 då?

Jonas Strömblad

Det var väl du som skrev att 5265 är en Omnicity, å jag håller på dig!
/J