Huvudmeny

Postvagnen nere?

Startat av Carl Eric, 12 september 2010, 21:18:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hallåj!

Var inne på Postvagnen och diskuterade tågolyckan som nyligen har inträffat. Dock så när jag helt plötsligt ska ladda startsidan så går det inte. Internet bara laddar och laddar... Testade även att starta upp i Firefox och i Chrome. Det funkar INTE.

Jag kollade "downforeveryoneourjustforme.com", som sa att det bara var för mig, men även den sidan länk fungerade ej.

Någon som har en förklaring?

Tack på förhand!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

OSkar000

Ingen åtkomst här heller.

Bredbandsbolaget ADSL...

Christer K

Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

the0fiskis

ingen åtkomst
deta står om man försöker gå in  :-[
403 (Forbidden) - Åtkomst nekad
Åtkomst nekad till begärd fil eller katalog.

Access denied to requested file or folder.

fs data

Ingwar Åfeldt

Citat från: the0fiskis skrivet 12 september 2010, 21:49:02 PM
ingen åtkomst
deta står om man försöker gå in  :-[
403 (Forbidden) - Åtkomst nekad
Åtkomst nekad till begärd fil eller katalog.

Access denied to requested file or folder.

fs data

Ser ut så här.

M v h
Ingwar

Optimal

Fungerar för mig. Dom kanske har löst problemet haha  ;D

the0fiskis

Citat från: Jim skrivet 12 september 2010, 21:58:31 PM
Fungerar för mig. Dom kanske har löst problemet haha  ;D
okej? får nog försöka igen
och det funkar vagnen är till backa på rälsen

Staffan Sävenfjord

Citat från: the0fiskis skrivet 12 september 2010, 21:59:45 PM
okej? får nog försöka igen

Jo, den är i gång igen men går mycket, mycket trögt. Antagligen en kollaps på grund av att många ville läsa om tågolyckan.

Uffe D

Vilken tur, jag trodde att jag hade blivit bannad 8)

svenerik eklund

Citat från: Uffe D skrivet 12 september 2010, 22:08:06 PM
Vilken tur, jag trodde att jag hade blivit bannad 8)

Jag är bannlyst eller IP bannad där.

Men det intressanta är att jag Aldrig varit registrerad medlem där!!

Leif D

En del funktioner stängdes ner i systemet för att skydda och snabba upp, då antalet besökare var mer än de dubbla mot normalt.
http://postvagnen.com/forum/index.php?id=347364
;-)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Lars Ödlund skrivet 12 september 2010, 22:47:42 PM
Förmodligen någon som nån gång haft samma IP adress

Eller någon annan form av fel som inte ligger hos Postvagnens moderatorer. Eller också är det inte alls IP-spärr utan något annat fel. Eftersom svenerik inte vet om han är bannad eller IP-spärrad ligger det nära till hands att misstänka det. Möjlighet till bannlysning finns inte i Postvagnen. I Postvagnen kan man förvisso spärra IP-nummer men det är en mycket ovanlig åtgärd. Innan det händer måste man ha registrerat sig under flera olika identiteter för att kunna skriva regelvidriga inlägg.

svenerik eklund

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 12 september 2010, 23:14:35 PM
Eller någon annan form av fel som inte ligger hos Postvagnens moderatorer. Eller också är det inte alls IP-spärr utan något annat fel. Eftersom svenerik inte vet om han är bannad eller IP-spärrad ligger det nära till hands att misstänka det. Möjlighet till bannlysning finns inte i Postvagnen. I Postvagnen kan man förvisso spärra IP-nummer men det är en mycket ovanlig åtgärd. Innan det händer måste man ha registrerat sig under flera olika identiteter för att kunna skriva regelvidriga inlägg.

Nä jag har inte varit reggad där tidigare, jag får en 404 sida sedan ca februari i år. Skumt som jag vet inte, och det är bara 1 person på detta abonnemanget.

Så då har jag en IP spärr alltså. Ja inget att göra något åt. Har ändå inga planer på att registrera mig då forumet inte faller in i min intressegrupp.

Staffan Sävenfjord

Citat från: svenerik eklund skrivet 12 september 2010, 23:57:54 PM
Nä jag har inte varit reggad där tidigare, jag får en 404 sida sedan ca februari i år. Skumt som jag vet inte, och det är bara 1 person på detta abonnemanget.

Så då har jag en IP spärr alltså. Ja inget att göra något åt. Har ändå inga planer på att registrera mig då forumet inte faller in i min intressegrupp.

Får du ett 404-meddelande så är det något med din uppkoppling och du skall kolla med din Internet-leverantör vad det kan bero på. Om du verkligen vore individuellt IP-spärrad av Postvagnens moderatorer så skulle du få meddelande om detta i klartext först när du försöker logga in dig. Ingen kan spärras från att läsa sidan lika lite som någon kan spärras från att läsa Bussnack.