Huvudmeny

Postvagnen nere?

Startat av Carl Eric, 12 september 2010, 21:18:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

larsy

Tack,
Jag tog bort postvagnens cookie, sedan fungerade det.

Staffan Sävenfjord

Citat från: larsy skrivet 13 september 2010, 12:21:19 PM
Tack,
Jag tog bort postvagnens cookie, sedan fungerade det.

Ja, det är ett klassiskt och svårlöst problem. Vad jag vet har man inte kommit på vad det beror på. Men det är ju lätt åtgärdat om man bara vet var problemet är.

svenerik eklund

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 13 september 2010, 08:40:03 AM
Får du ett 404-meddelande så är det något med din uppkoppling och du skall kolla med din Internet-leverantör vad det kan bero på. Om du verkligen vore individuellt IP-spärrad av Postvagnens moderatorer så skulle du få meddelande om detta i klartext först när du försöker logga in dig. Ingen kan spärras från att läsa sidan lika lite som någon kan spärras från att läsa Bussnack.

Så här ser det ut när jag går in på sidan, och har gjort så stort sett hela 2010.

Carl Eric

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 13 september 2010, 14:10:11 PM
Ja, det är ett klassiskt och svårlöst problem. Vad jag vet har man inte kommit på vad det beror på. Men det är ju lätt åtgärdat om man bara vet var problemet är.

jag råkade ut för exakt samma problem när jag var ny, men precis som du skriver så löser det sig genom att rensa cachen!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Staffan Sävenfjord

Citat från: svenerik eklund skrivet 13 september 2010, 14:45:54 PM
Så här ser det ut när jag går in på sidan, och har gjort så stort sett hela 2010.

Ja, det är inget som kan lastas Postvagnen. Det är din internet-leverantör som av någon anledning har spärrat den sidan. Det kan bero på att någon i ditt bostadsområde någon gång har hackat sidan och använt den för att sprida spam eller ännu värre. Jag vet att många med Comhem haft det problem. Det har även gällt i Bussnack.

svenerik eklund

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 13 september 2010, 16:04:02 PM
Ja, det är inget som kan lastas Postvagnen. Det är din internet-leverantör som av någon anledning har spärrat den sidan. Det kan bero på att någon i ditt bostadsområde någon gång har hackat sidan och använt den för att sprida spam eller ännu värre. Jag vet att många med Comhem haft det problem. Det har även gällt i Bussnack.

Jag har Telia. Jag ska nog ringa och fråga dem om problemet. Vad har postvagnen för IP?
Men varför skulle min internetleverantör spärra en hel IP lista?

Staffan Sävenfjord

Citat från: svenerik eklund skrivet 13 september 2010, 16:36:05 PM
Jag har Telia. Jag ska nog ringa och fråga dem om problemet. Vad har postvagnen för IP?
Men varför skulle min internetleverantör spärra en hel IP lista?

Verkar lite konstigt om det är Telia. Men det är nog där du måste börja. Varför en internetleverantör spärrar vissa adresser har jag ju redan förklarat. Det behöver inte ha något med specifikt Postvagnen att göra utan något som hänt på deras webbhotell.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Lars Ödlund skrivet 17 september 2010, 08:17:10 AM
Jag får samma resultat om jag knappar in adressen du visade, använd denna istället:
http://www.postvagnen.com/forum/

Ja, det är ju rätt viktigt att man anger rätt adress. Det finns fyra olika adresser till Postvagnen som fungerar. Den härovan länkade är en av dem.