motorvägs bilder (vitt brunt grön grått röd)

Startat av the0fiskis, 24 juli 2010, 00:29:48 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

7016

XXXX med släp

(reg)sty 709

X(7?)005

samma buss

okänd

2180 (LT)

BUSS4YOU XXXXX

6569

XXXX

fyll på med uppgifter

hoppas bilderna uppskattas

JDS

Tja, vad ska jag säga... du har tagit motorvägsfotograferandet till en ny nivå!  :D

the0fiskis

Citat från: JDS skrivet 24 juli 2010, 00:43:39 AM
Tja, vad ska jag säga... du har tagit motorvägsfotograferandet till en ny nivå!  :D
negativt eller positivt  ::)

Ulf Rådeström

Citat från: the0fiskis skrivet 24 juli 2010, 00:46:14 AM
negativt eller positivt  ::)

HMM....jag håller nog med JDS - tyvärr menade han nog negativt - lite självkritik mot sina bilder skulle inte skada - mer buss - mindre ratt?

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ulf Rådeström

Citat från: the0fiskis skrivet 24 juli 2010, 21:11:32 PM
;D

Nä, men det gjorde jag iaf - jag vet inte hur intressant det egentligen är med en massa stolpar, pinnar, långa avstånd så man inte ser vad det är, backspeglar, rattar med händer på osv - istället för att vara lite självkritisk och fundera hur man tar "bra än hellre" istället för "hellre än bra"??

the0fiskis

du glömde nämna gps´sen  :P
då har jag ändå rensat bland bilderna så det här är dom  10 bästa  :-\

Ulf Rådeström

Citat från: the0fiskis skrivet 24 juli 2010, 21:36:38 PM
du glömde nämna gps´sen  :P
då har jag ändå rensat bland bilderna så det här är dom  10 bästa  :-\

Men alltså killen - har du ingen självkritik alls på dina bilder när du vill visa dom här?
Vad är det för fel på o lägga lite krut på o få bra bilder istället för o bara vräka på?

Men visst - jag kanske är på det - men du bad om åsikter - och då får du tåla negativ kritik också - som du kanske kan ta till dig för att bli bättre istället för tvärtom som du nu tycks göra.....

the0fiskis

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 24 juli 2010, 21:55:11 PM
Men alltså killen - har du ingen självkritik alls på dina bilder när du vill visa dom här?
Vad är det för fel på o lägga lite krut på o få bra bilder istället för o bara vräka på?

Men visst - jag kanske är på det - men du bad om åsikter - och då får du tåla negativ kritik också - som du kanske kan ta till dig för att bli bättre istället för tvärtom som du nu tycks göra.....
jo det har jag, kanske inte tillrätligt med bildkritik,
jag tycker inte att jag bara vräkte på
men jag håller med dig lite
bilder jag tycker inte är helt 100, är 2,3,5 och kanske 6

jag tar åt mig dina åsikter och försöker bättra mig
/lärdomens moder öva öva öva  :)

Ulf Rådeström

Jo, men alltså - jag menar inte o va taskig på det viset så du inte uppfattar det så.

Men alla är vi nybörjare i början - inget med det - men övning ger färdighet heter det ju - men som bilderna du visade - lite svårt o kommentera vad det är för något får jag erkänna ;-)

Knut

Den okjende Swebus må være en av  622x eller 6334-38

svenerik eklund

Nu vet jag ej vad du har för kamera, men i högsta upplösning så går det enkelt att beskära bilderna oftast direkt i kameran eller valfritt bildprogram.

För dessa bilder är verkligen inte bra, dom är förvisso bättre än lastbilsbilderna för dem var rent hemska men kom ihåg följande,
Kvalitet Före Kvantitet!

NerdBoy

Bilderna verkar vara tagna från baksätet, ett tips i så fall är att flytta fram ett steg. Exempel: