motorvägs bilder (vitt brunt grön grått röd)

Startat av the0fiskis, 24 juli 2010, 00:29:48 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

nu fick/gick inte det av andra skäll  annars hade jag ju suttit fram  ::)

yngrot

Nej dessa bilder är väl inga höjdare håller med Ulf R
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Man får tänka lite mer då man skall fota igenom fönsterutor från ett fordon. Vilket är ganska svårt att få riktigt bra bilder. Detta har man själv fått erfara genom åren när man har försökt.

Även om man har en bra kamera så måste man ta hänsyn till alla detaljer som man inte skall förstöra en bild som rattar, speglar osv.

Även jag som fotar över 10.000 bilder per år lär mig fortfarande fast oftast går det på automatik genom min erfarenhet när det gäller kamera inställningar.

Ett tips är att du exprimenterar med olika inställning på kameran på ett o samma objekt för att lära dig se skillnaden vilket som blir bäst vid olika ljusförhållanden.

//Niclas

the0fiskis

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 25 juli 2010, 18:16:03 PM

Man får tänka lite mer då man skall fota igenom fönsterutor från ett fordon. Vilket är ganska svårt att få riktigt bra bilder. Detta har man själv fått erfara genom åren när man har försökt.

Även om man har en bra kamera så måste man ta hänsyn till alla detaljer som man inte skall förstöra en bild som rattar, speglar osv.

Även jag som fotar över 10.000 bilder per år lär mig fortfarande fast oftast går det på automatik genom min erfarenhet när det gäller kamera inställningar.

Ett tips är att du exprimenterar med olika inställning på kameran på ett o samma objekt för att lära dig se skillnaden vilket som blir bäst vid olika ljusförhållanden.

//Niclas
jag håller på fortfarande att lära min systemkamra
tackar för tipset  :)