Upplands lokaltrafik slår på stort....

Startat av kimpan, 19 juli 2010, 07:24:28 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Snälla, försök hålla er till ämnet eller skapa en egen tråd... 
Tunnelbana i Nacka har ytterst lite att göra med dubbeldäckare i UL-trafiken.

Stefan P

Hej

En fundering enligt UL skall det vara fritt fram att dubbeldäckare i Västerås, då slår mig en hur hög är järnvägsviadukten mellan Ringvägen och Röda Torget eller åker man annan väg till jvstn?

Hur blir det med turlistan man måste få mer tid för att hinna lasta bussen?

mvh Stefan P

Ersa

Citat från: Stefan P skrivet 28 juli 2010, 18:35:27 PM
En fundering enligt UL skall det vara fritt fram att dubbeldäckare i Västerås, då slår mig en hur hög är järnvägsviadukten mellan Ringvägen och Röda Torget eller åker man annan väg till jvstn?

Hur blir det med turlistan man måste få mer tid för att hinna lasta bussen?

Förmodligen E18 till Emausmotet, rakt fram på Kopparbergsvägen, vänster in på Östra Ringvägen och vidare på Södra Ringvägen fram till stationen. Därefter samma väg tillbaka mot Uppsala. Tidtabellen bör vara anpassad till denna färdväg redan från trafikstarten.

Utritat på Eniro Kartor

MM

Citat från: Ersa skrivet 28 juli 2010, 18:46:51 PM
Förmodligen E18 till Emausmotet, rakt fram på Kopparbergsvägen, vänster in på Östra Ringvägen och vidare på Södra Ringvägen fram till stationen. Därefter samma väg tillbaka mot Uppsala. Tidtabellen bör vara anpassad till denna färdväg redan från trafikstarten.

Utritat på Eniro Kartor

Nja, Stockholmsvägen ska väl fortfarande trafikeras?

Så Stockholmsvägen fram till Folkparksmotet, ner på E18 och upp igen vid Emausmotet, rakt fram på Kopparbergsvägen och sen höger på Norra Ringvägen och sen köra Cityringen runt (som nuvarande 569 från Sala) för att därefter komma till Centralen?

Ersa

Citat från: MM skrivet 28 juli 2010, 19:53:28 PM
Nja, Stockholmsvägen ska väl fortfarande trafikeras?

Så Stockholmsvägen fram till Folkparksmotet, ner på E18 och upp igen vid Emausmotet, rakt fram på Kopparbergsvägen och sen höger på Norra Ringvägen och sen köra Cityringen runt (som nuvarande 569 från Sala) för att därefter komma till Centralen?

Jag har inte den blekaste aning om framtida trafik på Stockholmsvägen. Vi får väl se om huvudmännen kommer på att de vill köra en ny sträcka i samband med trafikstarten.