Länstrafiken Jämtland Scala

Startat av Patrik, 15 maj 2010, 15:32:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Jag mötte två nya, reg.nr-lösa Scalor på E4an idag.
Dom var svarta upptill och vit/beige nertill med en Länstrafiken Z-logga på fronten.

Intresseklubben antecknar!
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

1896

Om det är nya länstrafik färgerna i Jämtland, så låter färgsättningen trist....

Bussmicke

Citat från: Patrik skrivet 15 maj 2010, 15:32:57 PM
Jag mötte två nya, reg.nr-lösa Scalor på E4an idag.
Dom var svarta upptill och vit/beige nertill med en Länstrafiken Z-logga på fronten.

Intresseklubben antecknar!

Jag har bild på en av dessa Scalor men varför så negativ?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 15 maj 2010, 18:42:26 PM
Jag har bild på en av dessa Scalor men varför så negativ?

Negativ?

Ulf Rådeström

Citat från: Patrik skrivet 15 maj 2010, 18:58:23 PM
Negativ?

Ja, "intresseklubben antecknar" säger man ju när man tycker det är helt ointressant och lite smålöjligt av andra att hålla reda på sådant.

Patrik

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 16 maj 2010, 09:59:14 AM
Ja, "intresseklubben antecknar" säger man ju när man tycker det är helt ointressant och lite smålöjligt av andra att hålla reda på sådant.

Det får stå för er..
Jag tycker inte dom var ointressanta.

Bussmicke

I så fall undrar man i så fall över sista meningen
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Patrik skrivet 15 maj 2010, 15:32:57 PM

//Bussmicke.

RoggaBoy

De är de nya bussarna som skall rulla när KR lämnar över eller?

1896

Ja, nu gnäller jag, men en länsbuss kan väl inte vara svart ? Det var ju illa nog när Malmö län lackade bussarna Lila !

Och borde inte texten baktill lyda: "-Våra mål, din resa."  8)

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Här är det någon som tänkt till när det gäller färgen på front och bakstam! Vilken färg är bäst respektive sämst på passagerarfordon som ska kunna upptäckas av resenärer längs landsbygdsvägarna i ett län där det är väldigt mörkt under vintertid? Vad säger ni?
Sidorna då? Vitt med en röd rand leder tankarna till lite inspiration från Swebus samt ev. Dalatrafik. Har inget som helst med Jämtland att göra, utan är bara urtråkigt.
Slutbetyg: En mörk mardröm rent marknadsföringsmässigt! Det enda positiva är att man nu har en enda lack för hela länet. Eller två om nu godsbussarna ska behålla sin vita färg. Men de dyra kommunfärgerna blir åtminstone äntligen historia.

Med förhoppning om en snabb sammanslagning av de nordliga länen till regioner där landstingen och länstrafikbolagen måste omorganiseras - som förhoppningsvis leder till ett avskaffande av dessa lekstugor när det gäller bedrövligt fula och otydliga färger.

Och nej, jag lär inte börja gilla denna färgsättning om 1-2 år heller.

RoggaBoy

Håller med Ersa, att slå ihop busstrafiken som på samma sätt som med Norrtåg, kanske Norrbuss skulle vara något? :)

Jens

Är det inte bättre att lägga de begränsade resurserna på att hålla bussen ren och välstädad och köra så mycket trafik som möjligt än att exprimentera med olika lackeringar. Det här måste ju om inte annat bli rejält varmt med en svart front i solen. Jag tycker snart att det vore bättre med en nationell formgivning baserad på vitt och reflexdekor som polisbilarna för synbarheten - samt ett mindre utrymme för trafikhuvudmannen att sätta lätt utbytbar stripe-dekor på.

Möllers

Vad är det fel på Malmö län lacken då  ???